Transparante Plaatjes maken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

dunnkers

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
15

Hallo, ik gebruik Jasc Paint Shop Pro en als ik een plaatje transparant probeer te maken dan werkt het niet.. het licht niet aan het foute bestandstype o.a GIF of PNG.
ik heb voor de zekerheid enkele tutorials goed doorgenomen om zeker te weten dat ik het goed deed.. maar nog kreeg ik geen transparante plaatjes. ik heb toen Corel Paint Shop Pro gedownload die er bijna hetzelfde uitzag maar die deed het ook niet..

Het gekke is dat hij het eerst wel deed. (transparante plaatjes maken..)
Ik snap er nix meer van!! (het licht ook niet aan windows viewer. want een gedowload transparant plaatje deed het daar ook op )
HELP!
Hier ook een screenshot van een plaatjein paint shop pro:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.jpg
    Voorbeeld.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 89
Transparantie werkt toch alleen maar voor GIF en PNG op websites en niet in je standaard windows viewer?

Je zegt dat een gedownload transparant plaatje het daar wel op deed.
Kan je die eens attachen?
 
?

Transparantie werkt toch alleen maar voor GIF en PNG op websites en niet in je standaard windows viewer?

Je zegt dat een gedownload transparant plaatje het daar wel op deed.
Kan je die eens attachen?

wat bedoel je ? (attachen.)
 
... als je een bijlage bijvoegd zoals in je mail, of de afbeelding in je vorige bericht.
 
Foto

Hier heb je een screenshot (iets kleiner voor grootte..)
 

Bijlagen

  • Sreenshot002.jpg
    Sreenshot002.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 70
Als ik in Photoshop een plaatje met transparantie wil maken dan doe ik dat in RGB, en zet de kleur mode om naar Geindexeerde kleuren, Webkleuren.
Als je dan een selectie uitknipt, dan zie je de transparantie als een blokjespatroon doorschijnen. Je plaatje sla je op als PNG bestand.
 
?

Als ik in Photoshop een plaatje met transparantie wil maken dan doe ik dat in RGB, en zet de kleur mode om naar Geindexeerde kleuren, Webkleuren.
Als je dan een selectie uitknipt, dan zie je de transparantie als een blokjespatroon doorschijnen. Je plaatje sla je op als PNG bestand.

volgens mij ben ik dichtbij maar ik hep een foutmelding miss heeft dat ermee te make
 

Bijlagen

  • Sreenshot003.jpg
    Sreenshot003.jpg
    51,8 KB · Weergaven: 64
Samengevoegd beeld... werk je met lagen?

In welke grafische mode werk je eigenlijk in PSP?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan