Aantal vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

flux

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
3
Hallo, ik wil graag veel avi bestanden branden op een dvd en een menu crieeren waar je de avi's kan kiezen dus bijvoorbeeld ik klik bij het mneutje op video's en ik heb de keuze uit 25 avi's ik klik op episode 1 en het speelt af. Hoe kan dit? Dit was vraag 1. Vraag 2: de avi's die ik heb hebben een codec nodig een divx codec, het lukt me de avi bestanden af te spelen maar ze hebben nog een codec nodig de YUY2 codec. Ik heb een seizoen gedownload van naruto 100 afleveringen en 100 avi bestanden. Sommige hebben andere codecs nodig. Ik heb gehoord dat als je een apparaat hebt die divx bestanden kan lezen op een dvd en je de avi bestanden naar divx convert het wel lukt en je de andere codecs niet nodig hebt. Is dit waar? En ik heb gehoord dat als je een apparaat ehbt die divx ondersteunt je de avi's gewoon kunt branden als data en dan lukt het afspelen en ik heb een ps3 die divx ondersteunt? Dit waren mijn vragen ik hoop dat ik geholpen kan worden.
 
Zo... lange zinnen.

Zelf heb ik een PS3. Ik ken daarbij een gratis programma dat allerlei soorten videobestanden kan converteren naar allerlei videobestanden.

Maar ik raak de weg kwijt in je vragen. Probeer korte zinnen te maken. En bij een volgende vraag even een wit regel.
 
Zo... lange zinnen.

Zelf heb ik een PS3. Ik ken daarbij een gratis programma dat allerlei soorten videobestanden kan converteren naar allerlei videobestanden.

Maar ik raak de weg kwijt in je vragen. Probeer korte zinnen te maken. En bij een volgende vraag even een wit regel.

Oke,

Vraag 1: Ik heb 100 afleveringen van een serie. ik wil vraag zoveel mogelijk branden op 1 dvd ( 25 waarschijnlijk). Ik wil een menu crieeren. Zodat wanneer de dvd in mijn ps3 zit ik in een menu kom ( nadat ik op de dvd heb geklikt) waaruit ik optie's heb zoals video e.d.. Wat ik wil is dat als ik op video klik ik een lijst met de afleveringen tegen kom. Uit die lijst kan ik bijvoorbeeld episode 1 kiezen. Hoe moet dit?

Vraag 2: De avi's bestanden hebben verschillende codecs nodig hoe los ik dit probleem op als ik ze wil branden? De dvd speler zal hoogs waarschijnlijk het niet kunnen afspelen omdat het codecs nodig heeft heb ik gelijk? En zoja hoe los ik dit op?

Vraag 3: Als ik de avi's bestanden naar MP4 convert en ze dan brand op de dvd zal mijn pc de mp4 bestanden kunnen afspelen? Als ik de avi's convert beinvloed het dan niet de kwaliteit?

Duidelijk genoeg? Alvast bedankt.
 
Of een DVD-speler/PS3 bepaalde videobestanden kan afspelen, kun je het best gewoon uittesten. Gewoon converteren naar verschillende soorten bestanden en testen in de speler.

Verder zelf goede ervaringen met de converter van xilisoft. Mijn DVD-speler laat alle AVI of MPEG bestanden keurig in een menu zien. Belangrijk dus om ook naar de mogelijkheden van je speler te kijken.

Voor de converter:

http://www.xilisoft.com/video-converter.html
 
Dus stel ik convert die avi's naar MPEG gaan de codecs gelijk weg ik bedoel als ik ze convert zijn de codecs die nodig zijn ook meteen weg of? En zoja kan ik die MPEG weer converten naar AVI formaat? Ik bedoel nadat het converten naar MPEG en de codecs niet meer nodig zijn weer naar avi en dat het dan ook geen codecs meer nodig heeft?
 
Maak een kopie van een paar bestanden en zet die in je "probeermap". Converteren zoals jij dat wil en uittesten in de speler van jouw keuze.

Het gaat er toch uiteindelijk om dat de speler gewoon de door jou gekozen bestanden kan afspelen?

Niet te veel blind staren op de codecs dus.

Groet, Dick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan