dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

London

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
27
hi,

ik ben niet zo goed met de computer, maar heb toch maar besloten om tv programma's te downloaden, en op dvd te zetten. nou heb ik avi bestanden gedownload, en probeer ik het om te zetten, met een converter, naar dvd formaat. ik heb er al eentje gebrand, maar het beeld is slecht, heel slecht, en ik heb geen geluid, bijkomend probleem is dat er een watermerk in het beeld zit. Heeft iemand een idee van een site waar ik een converter programma kan downloaden, die dat niet heeft? die goede kwaliteit beeld heeft, en niet dat watermerk, en geluid heeft ? of, als ik het verkeerd doe, kan iemand mij uitleggen hoe ik het dan wel moet doen ? :love:

London
 
Jouw vraag herbergt meerdere problemen / oorzaken.
Slecht beeld en geluid kunnen komen doordat de uploader (bijv.) een Cam versie heeft geplaatst. Da's een versie die met een cameraatje is gemaakt.

Het watermerk daarentegen zou juist een goede versie moeten betekenen, want dat zijn veelal versies die gratis aan "videotheken" worden aangeboden om te laten draaien boven de balie.

Als je met Nero brandt, hoef je niet verder te zoeken. Start Nero Vision Express, kies voor Video DVD maken en selecteer de AVI. Doorloop / doorklik nu alle schermpjes (hoef je niets mee te doen, die zijn voor gevorderden) en uiteindelijk mag je een lokatie opgeven waarnaar het bestand (de AVI) wordt geëncodeerd. Je kunt kiezen uit een DVD of naar hardisk.
Kies voor harddisk, da's veiliger / stabieler.
Na het encoderen (dat best wel lang kan duren), heb je keurig netjes een Video_TS en een Audio_TS map die je gewoon met Nero als DVD bestanden naar DVD kunt branden.
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Het watermerk staat midden in beeld, dus dat is erg vervelend kijken. En hoe kom ik aan nero vision express? ik heb al gekeken op een paar sites, maar bij allemaal is de download link weggehaald. :confused:

London
 
Ik ga / ging er vanuit dat Nero je brandsoftware was / is. Als dat niet zo is dan heb je 3 mogelijkheden:

een trial downloaden bij Nero
een licentie kopen
in het illegale circuit gaan zoeken.

Als je eenmaal de Nero software hebt, dan kun je gratis Vision Express downloaden (bij Nero) dan wel, het wordt reeds meegeleverd met de complete suite, da's een beetje afhankelijk van waar je welk pakket van Nero vindt / koopt.
 
ok dankjewel. Ik ga er over nadenken of ik nero ga gebruiken.
maar je hebt verder geen idee of er ook een converter bestaat die niet een watermerk heeft, wat niet zo'n trial version is ? want anders moet ik er geld aan uitgeven en eigenlijk wil ik dat niet ;)

London
 
ik ben niet zo goed met de computer, maar heb toch maar besloten om tv programma's te downloaden,
London

Jouw vraag herbergt meerdere problemen / oorzaken.
Slecht beeld en geluid kunnen komen doordat de uploader (bijv.) een Cam versie heeft geplaatst.

Een cam-versie lijkt me sterk bij tv programma's...

ok dankjewel. Ik ga er over nadenken of ik nero ga gebruiken.
maar je hebt verder geen idee of er ook een converter bestaat die niet een watermerk heeft, wat niet zo'n trial version is ? want anders moet ik er geld aan uitgeven en eigenlijk wil ik dat niet ;)

London

Gratis en goed is b.v. AVI2DVD: http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2Dvd.php
 
het beste vind ik zelf TMPGEnc DVD Author 3..
kan je top menu met achtergrond muziek, subtitles toevoegen, formaat aanpassen en het is hartstikke goede kwaliteit

maarja je moet t wel kopen, je kan wel gratis demo proberen maar dan heb je weer dat watermerk in t menu zitten :S, je kan ook natuurlijke illegale versie downloaden he :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan