Na onbepaalde tijd is mijn netwerk ineens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimdenhartog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Berichten
2
Thuis heb ik 2 computers, een nas schijf en een modem(speedtouch 706) via een swich verbonden. dit werkte super (minstens een jaar), nu gebeurd het dat in eens zomaar mijn netwerk wegvalt dus de nas schijf onbereikbaar en geen internet meer.
Het probleem is opgelost als ik een computer overnieuw opstart daarna is alles weer in orde het moet echt met die ene computer want als ik de andere computer opnieuw opstart blijft het probleem, ik heb een nieuwe switch geprobeerd maar probleem blijft.
Is het mogelijk dat een netwerkkaart dit veroorzaakt
Bij Netwerkverbindingen staat:Lan intelpro/100VE Network Conn. en 1394 Netwerkkaart
Wie kan mij helpen?
 
Ik neem aan dat je modem dhcp server speelt? Zou kunnen dat dat fout gaat en dat je PC het ip adres verliest. Dan zou idd je nas en internet niet bereikbaar zijn. Even met IPCONFIG kijken of je nog steeds een geldig IP adres hebt als het probleem zich voordoet.
 
Ik neem aan dat je modem dhcp server speelt? Zou kunnen dat dat fout gaat en dat je PC het ip adres verliest. Dan zou idd je nas en internet niet bereikbaar zijn. Even met IPCONFIG kijken of je nog steeds een geldig IP adres hebt als het probleem zich voordoet.

Hallo, net viel mijn internet verbinding weer weg en gelijk met IPConfig in een Dos box adres gecontroleerd en IPadres, Submasker en Standardgateway vond hij nog, na opnieuw opstarten van de computer weer gecontroleerd en exact dezelfde gegevens alleen toen had ik wel weer internet, weet je soms nog iets?
Trouwens nog wel bedankt voor de snelle reactie, bij mij was de computer door de weeks weinig gebruikt anders was internet wel eerder uitgevallen.
En mijn modem speelt dhcp server
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan