Thuisnetwerk, anders dan op een floppy?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenus

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
51
Hallo,

Sinds kort heb ik een tweede computer. Multi PC modem aangeschaft (Speedtouch 510) en ze doen het allebei prima. Allebei op internet aangesloten. Ik wil nu een thuisnetwerk instellen. Dit lukt een heel eind, alleen moet ik op een gegeven moment een floppydisk maken om op de andere computer het netwerk af te maken. Andere optie is een windows XP CD te gebruiken (heb ik niet) of een netwerkdisk te gebruiken (heb ik ook niet). Op de hoofdcomputer doet de floppydrive het niet meer.
Weet iemand een truc om toch een thuisnetwerk in te stellen?
Overigens heeft de ene computer windows XP Engelstalig en de andere windows XP Nederlandstalig. Geeft dit problemen?

Groetjes Heleen
 
Hoi,

De floppy maken of xp cd gebruiken hoeft niet. Je voert bij beide pc's hetzelde principe uit maar je selecteert de laatse optie als je bij het scherm komt waar hij naar de floppy of cd vraagt ( voltooien, niet installeren op ander pc of iets in die aard :) ). Zorg er wel voor dat de pc op dezelfde werkgroep zitten (of domein als je met een domein werkt)
 
2 verschillende talen geeft geen problemen.
Zelf niet met bijvoorbeeld win98, win2000 en winxp en vista in 1 netwerk.

Gebruik van een floppy voor een netwerk bouwen is erg omslachtig.
Volg dezelfde stappen op elke pc, en dan gaat het goed.
Kijk in de bijlagen voor info.
 
Bedankt! Het was simpeler dan het leek inderdaad. Ook wel eens leuk...

Groetejes heleen
 
Is het je ook gelukt hiermee?
 
In ieder geval kan ik nu op beide computers in een map met gedeelde documenten. Ik moet nog uitzoeken wat er nog meer allemaal kan.

Groetjes heleen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan