Klein netwerk met mogelijkheid tot remote printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpmr2

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
39
Binnenkort verhuizen we met het bedrijf(je) naar een andere lokatie. Omdat ik alle e-mail op 1 plaats binnen wil laten komen denk ik aan een netwerkje.
Het e-mail gebeuren is voor mij erg belangrijk. Ik wil alle mail op de pc op de zaak of thuis binnen laten komen, dus niet op twee verschillende plaatsen.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik ben nu aan het experimenteren met Microsoft Homeserver alleen is dat redelijk traag en beperkt. Een 2e nadeel is dat ik tot nu toe nog geen afdrukken kan maken op de lokale printer. Met Homeserver neem je het beeldscherm van de andere pc over en dus ook de printer(s).

Samengevat, ik ben op zoek naar een systeem waarbij ik op afstand mijn pc thuis kan besturen / bestanden kan openen en kopieren én waarbij ik de documenten lokaal kan afdrukken.

Wie kan mij verder helpen?

JPMR2
 
Simples te lijkt mij om voor Windows SBS 2003 kiezen.
 
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van deze dingen. Kun je me hier iets meer uitleg over geven?
Wat is het verschil tussen Homeserver en Small Business Server 2003?

Ik ben nu met Homeserver aan de slag maar dat is erg traag en ik kan tot op heden niet lokaal printen.
Het overnemen van de andere computer werkt wel prima. Het werken met bestanden is echter weer niet prettig.

JPMR2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan