IP adres vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jules9000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
3
Is de volgende situatie mogelijk?

Een persoon heeft een pc en een laptop. Beiden hebben dezelfde IP. Nou gaat de persoon naar een ander stad bij vrienden logeren en neemt de laptop mee. De persoon houdt echter dezelfde IP.

Ik weet dat twee computers met dezelfde IP mogelijk is omdat het de externe IP is en via je provider gaat. Maar kan iemand elders zijn IP behouden?

Ik heb een handelscontact in Canada maar die kon iets niet leveren omdat hij naar een ander stad is. Maar altijd als hij online is zie ik dat hij nog steeds dezelfde IP heeft. Is dit mogelijk?
 
Is de volgende situatie mogelijk?

Een persoon heeft een pc en een laptop. Beiden hebben dezelfde IP. Nou gaat de persoon naar een ander stad bij vrienden logeren en neemt de laptop mee. De persoon houdt echter dezelfde IP.

Ik weet dat twee computers met dezelfde IP mogelijk is omdat het de externe IP is en via je provider gaat. Maar kan iemand elders zijn IP behouden?

Ik heb een handelscontact in Canada maar die kon iets niet leveren omdat hij naar een ander stad is. Maar altijd als hij online is zie ik dat hij nog steeds dezelfde IP heeft. Is dit mogelijk?

Om te beginnen is het hetzelfde ip en niet dezelfde :rolleyes:
en eerlijk gezegd is de vraag mij niet helemaal duidelijk..

Je zegt dat een persoon 2 computers heeft, een pc en een laptop. Deze kunnen inderdaad hetzelfde IP hebben, zolang ze binnen hetzelfde netwerk zitten. Anders dus niet!

Als hij dan naar vrienden gaat (en dus op hun netwerk werkt), zal hij een ander IP hebben. (Tenzij hij via VNC ofzo inlogt op zijn eigen pc thuis)

Als hij vervolgens weer weg gaat, kunnen zijn vrienden met geen mogelijkheid zijn IP behouden, zijn IP is verbonden aan zijn ADSL-verbinding (of wat voor verbinding hij ook heeft) thuis.


Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft, want je vraagstelling was erg onduidelijk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan