ruis / dof geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisNMGN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
3
hallo fowks,

ik heb me laptoppie met usb geluidskaart aangesloten op mengpaneel / effect processor / versterker
ik heb ergens gelezen over output volume ruis dat dat op te lossen was door een ongeaard stopcontact gebruiken, dit heeft enigzinds geholpen, aldus is er wel een dof geluid als ik het vergelijk met cd speler.. iemand enig idee hoe dit simpel is op te lossen ?
overigens heb ik bij het opnemen via de laptop een constante ruis erdoorheen,
het output volume vanaf de versterker / megpaneel is te hoog daarom heb ik een 2e mengpaneel doorgelinkt en via die faders stel ik de juiste recordvolume in.. aldus ruis...
iemand enig idee hoe ik deze problemen kan oplossen?

groeten D.
 
Het kan allemaal meerdere oorzaken hebben.
Zorg er met het afspelen in iedergeval voor dat je een line-out van de laptop aansluit op een line-in van de mengtafel. Dan zit wat impedantie betreft redelijk goed.
Daarna moet je de gain van het imputkanaal zo instellen dat de meters met de pfl niet in het rood komt. ( een piekje mag wel eens voorkomen )

Het volgende probleem de ruis.
Ik ken de kwaliteit van de mengtafel niet en hoe jij alle inregelt, maar 2 mengtafels achter elkaar geeft 2x ruis.
Elke versterking van een geluidssignaal geeft ruis, alleen bij duurdere apparaten zijn kwalitatief betere componenten gebruikt die deze ruis tot een minimum beperken.
Vandaar dat er mengtafels bestaan van 200.000 euro, maar ook van 75 euro al zijn de eigenschappen en mogelijkheden tussen deze twee natuurlijk niet te vergelijken.

Sluit dus een line uitgang van een mengtafel aan op een line ingang van een geluidskaart bij opname.
Regel wel altijd eerst de inputkanalen goed in en let hierbij ook op de toonregeling.
 
ik heb hem al goed aangesloten input/outputs etc.. 2e mengpaneel gebruik ik om het volume van de 1e mengpaneel te onderscheppen (terwijl ik hard draai) neem ik (zacht) mbt impedantie op. toch hoor ik ruis.. overigens bij afspelen van muziek op laptop niet... maar overigens geen zuiver geluid beetje dof.. (had emt aarde van spanning v/d laptop te maken..
de mengpanelen zijn niet een van de duurste maar hoe neem ik dan zuiver op?
groete!
 
Het meeste heeft waarschijnlijk met het goed inregelen van de inputkanalen te maken.
En er een tweede tafel aan te hangen om een goede opname te maken, werkt precies verkeerd. Er zal alleen maar meer ruis komen. Tenzij je bijvoorbeeld twee Midas Heritage 4000 tafels achter elkaar knoopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan