Linker, rechter achterspeaker en frontspeaker doen het half?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enigmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
19
Goeiemiddag beste mensen,

Laatst heb ik de T6100 van Creative aangeschaft en aangesloten. Via m'n realtek geluidskaart heb ik een test uitgevoerd en alle speakers gaven afzonderlijk geluid.
Nu is het wel zo dat de linker en rechter achterspeaker en de frontspeaker het niet
doen bij het afspelen van muziek of bij een filmpje. Het gaat dan om het afspelen
in winamp, media player classic/vlc etc.

Misschien ligt het aan de bestanden zelf dat ze geen 5.1 ondersteunen maar dat
lijkt me sterk. Bij games hoor ik de achter en front speaker ook niet. Alleen bij
Crysis hoor ik heel zachtjesiets aan geluid bij de achterste speakers. Is het een
kwestie van afstellen bij de afspeelprogramma's?

Hopelijk weet iemand raad. Vriendelijke groetjes.
 
Staat bij configuratiescherm > geluiden audioapparaten > volume > geavanceerd
de luidsprekers op 5.1?

mvg leo
 
Sorry, hoe kom ik daar? Ik heb Vista Premium. START>Instellingen>Configuratiescherm>Geluiden en dan ben ik t even kwijt
 
luidsprekers selecteren > configureren.
(Moest t even opozoeken voor vista)
 
luidsprekers selecteren > configureren.
(Moest t even opozoeken voor vista)

Ja, die optie staat juist. Op 5.1 en de testen lopen goed af. Kan ze allemaal horen.
Bij muziek hoor ik de rear en centerspeaker niet. Ik speel het af met windows media player en winamp, vlc zonder resultaat.
 
als je een normaal stereo muziek afspeelt klopt het dat je de rear en center niet hoort.

dit kan je dan alleen instellen via een virtueel 5.1
 
De center speaker hoor je alleen bij bij dolby surround oid
dat gaat ook niet via wmp, maar wel met bijvoorbeel powerDVD(helaas niet gratis)

de rear speakers zou je moeten kunnen horen
misschien bij de gigabyte instelling bij geluidseffecten etc een beetje experimenteren.
Op zich is het logisch dat stereogeluid via 2 boxen wordt weergeven.
Je zoekt een optie om daar surroundgeeluid van te maken.
Bij mijn creative geluidskaart kan dat.
Mogelijk niet bij de gigabyte drivers.
Ik ga nog op zoek later.
 
oh frankwannet had al hetzelfde gezegd, was even bezig met de post:rolleyes:
 
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik heb een optie gevonden om het geluid op te vullen bij geluidsopties. De achterspeakers en centrumspeaker geven alleen dan wel hetzelfde weer wat de frontspeakers voor geluid geven. Dus geen echt surround effect, maar het is beter dan niks. Als ik dan straks een dvd bekijk dat 5.1 ondersteunt krijg ik dan wel surround? Of moet ik eerst 'luidspreker vullen' uitzetten?

http://img231.imageshack.us/img231/9951/luidsprekervullenfl3.jpg
 
Dank je wel! Ik ga het zo proberen. Overigens heb ik wél powerdvd, maar nog niet geprobeerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan