surround systeem aansluiten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

peepke

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
179
hallo allemaal

ik heb een surround systeem op mijn pc aangesloten maar elke keer als ik muziek afspeel
of als ik een spelletjuh speel werken alleen de voorste boxen maar wat mij ook stoort is dat mijn surround systeem 3 stekkers heeft en mijn pc ook maar 3 (mijn oude had er 6)
op mijn oude pc werktte het perfect de kleuren van de stekkers zijn zwart groen en oranje
en de ingang van mijn pc is blauw groen roze
op mijn pc staat bij de roze ingang een microfoontjuh
en bij blauw en groen staat een tekentje zon stokje met rondjes aande bovenkant wat je kunt vergelijken met een attenne
als ik in mijn realtek geluids instellingen ga kijken zie ik dat ik een 4 channel systeem kan aansluiten ik heb al van alles geprobeert maar weet het nu echt niet meer
ik hoop dat jullie een oplossing weten


greetzzzz peepke
 
de 3 plugjes in je systeem die je beschrijft zijn de microfoon, de line in en de line out van je geluidskaard die "rondjes met een stokje" zijn eigenlijk rondjes met een pijltje.

en je kunt van jou surround systeem maar 1 kabel aansluiten op deze geluidskaart
nu weet ik niet wat voor speakerset je hebt maar het gebeurt wel vaak dat je satteliet speakers op de subwoofer aangesloten dienen te worden en dan de subwoofer op je geluidskaart
 
de 3 plugjes in je systeem die je beschrijft zijn de microfoon, de line in en de line out van je geluidskaard die "rondjes met een stokje" zijn eigenlijk rondjes met een pijltje.

en je kunt van jou surround systeem maar 1 kabel aansluiten op deze geluidskaart
nu weet ik niet wat voor speakerset je hebt maar het gebeurt wel vaak dat je satteliet speakers op de subwoofer aangesloten dienen te worden en dan de subwoofer op je geluidskaart


dus met andere woorden zoemende bij aanzetten en blijven proberen :D
 
zal ook makelijk wezen als je even het type geluids kaart en speaker set door geeft.
dat zoek toch wel sneller naar een oplossing.
 
En bij je speakerset word niet aangegeven hoe je boel moet aansluiten en instellen op je pc??
 
En de functies van de gekleurde draden aan je speakerset?
welke functie heeft de Oranje, de Zwarte en de Groene?
Kun je dat niet uit de (bijgeleverde) handleiding halen?
 
En de functies van de gekleurde draden aan je speakerset?
welke functie heeft de Oranje, de Zwarte en de Groene?
Kun je dat niet uit de (bijgeleverde) handleiding halen?

euh handleiding ........ deze set heb ik al 3 jaar en intussen 2 keer verhuisd (van woning)
dus ik durf bijna te zeggen dat die inmiddels "verloren"zijn gegaan (denk zelfs bewust opgeruimd :eek:

greetz peepke
 
Volgens de gebruiksaanwijzing voor jouw bord is de kleurstelling als volgt:

Blauw: Surround speakers
Groen: Front Speakers
Rose: Center en Subwoofer.

Configureer je audio dan wél zo dat je een 5.1 systeem hebt,
Eigenschappen voor audio aanpassen,
Klik bij luidsprekerinstellingen voor geavanceerd,
Kies de opstelling die je hebt voor je geluid, selecteer 5.1 surroundsound

Succes :thumb:

Meer vragen? download je gebruiksaanwijzing !! en dát kun je dan weer híer http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N-MX%20SE%20Plus doen.
 
Volgens de gebruiksaanwijzing voor jouw bord is de kleurstelling als volgt:

Blauw: Surround speakers
Groen: Front Speakers
Rose: Center en Subwoofer.

Configureer je audio dan wél zo dat je een 5.1 systeem hebt,
Eigenschappen voor audio aanpassen,
Klik bij luidsprekerinstellingen voor geavanceerd,
Kies de opstelling die je hebt voor je geluid, selecteer 5.1 surroundsound

Succes :thumb:

Meer vragen? download je gebruiksaanwijzing !! en dát kun je dan weer híer http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N-MX%20SE%20Plus doen.


heel errug bedankt om het voor mij op te zoeken .....
ik ga mijn best doen
 
heel errug bedankt om het voor mij op te zoeken .....
ik ga mijn best doen


hmmzzzzzz
ik heb de handleiding van jhet surround systeem gedownload

http://logitech-nl-emea.custhelp.co...fY2F0cz0mcF9wdj0zLjY0MCZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MQ**

hier staat dus
groene strekker voor voor links rechts
zwarte stekker voor achter links en rechts
oranje stekker voor LFE (ik denk dat ze hiermee de subwoofer bedoelen) en center


ik denk dat ik weet waar het fout gaat :confused: als ik in mijn realtek instellingen kijk
kan ik maar 3 dingen selecteren
-hoofdtelefoon
-2CH luidsprekers
-4CH luidsprekers

maar hier kan ik ook geen instelling maken naar 5.1 of surround systeem
moet ik hier nieuwe drivers voor downloaden zoja waar ?????
en zo niet :rolleyes:hellup:rolleyes:
 
Met welke versie Windows werk je, XP32-bit, XP64-bit, Vista32-bit of Vista64-bit?
 
ehh, je zou het misschien kunnen vinden met het programma Everest ...
 
Heb zelf een MSI bord, bij configuratiescherm staat bij mij iets van MSIgeluidsinstellingen, daar kan ik dan selecteren of ik een 2ch 4ch 5.1ch 7.1ch heb.
Raar, maar ik moet em op de 7.1 instelling zetten wil ik geluid uit mn hoofdtelefoon krijgen.

Staat er bij jou ook iets van dat soort (asussound)instelling?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan