Photoshop -> Selectie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
172
Photoshop > Selectie maken

Photoshop 7.0
Om een nauwkeurige selectie te maken gebruik ik de (veelhoeks)lasso, bij voldoende contrastverschil de magnetische lasso.
Eerst vergroot ik de afbeelding met het vergrootglas. Ik zie dan dus nog maar een klein deel van de totale afbeelding, terwijl hetgeen ik wil selecteren aaneengesloten over de totale afbeelding ligt.
Als ik nu met het selectiegereedschap voorbij de rand van het venster kom, verschuift de afbeelding. Dit verschuiven gaat echter zo snel dat het werkgebied veel te ver doorschiet.
Hoe kan ik tijdens het selecteren, het werkgebied rustig verschuiven zodat ik direct door kan gaan met selecteren?
 
Laatst bewerkt:
Welke versie heb je van Photoshop?

Weet je dat je een reeds gemaakte selectie verder kan verfijnen en delen toevoegen of juist verwijderen? Ik zou zelf eerder de magnetische lasso gebruiken dan de veelhoeklasso. Door slimme waarden te kiezen volgt deze lasso de contouren van je object veel beter, afhankelijk van kleur- en contrastverschillen.
Meestal maak ik een grove selectie zonder in te zoomen, en verfijn de details ervan door dan wel in te zoomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet inderdaad dat je een selectie kan uitbreiden of delen er van kunt verwijderen.
In mijn afbeeldingen zitten vaak zoveel details dat het erg bewerkelijk is om ieder detail afzonderlijk toe te voegen of een stukje te verwijderen. Het scheelt gewoon een hoop tijd als je het hele onderwerp aaneengesloten selecteert. Hiervoor is het dan wel nodig dat het werkgebied niet over het scherm vliegt maar gecontroleerd verplaatst wordt.
 
Je kunt als je ingezoomed bent het rode vierkant verplaatsen, in de rechterbovenhoek van het scherm (in de "Navigator"). Dan kan je hem rustig verslepen.

Is het geen idee om de Pen Tool te gebruiken? Heel handig voor een ingewikkelde selectie!
 
Als je tijdens een selectie aan de rand komt gewoon de spacebar indrukken, je selectietool veranderd in een handje en dan kan je gewoon door in je foto te klikken en te slepen de foto verplaatsen spacebar loslaten en verder selecteren.
Suc6

Rizze
 
:thumb:
Juist ja Rizze. Dat zocht ik. De perfecte oplossing. Snel, heel eenvoudig en effectief.
Dankjewel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan