Mediaplayer hangt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Berichten
314
Hallo,

Ik heb elke keer als ik de mediaplayer gebruik last van een functie die de bestanden op mijn player controleert en/of de controle annuleert. Dat is een proces wat steeds weer terug komt bij zowat elk bestand dat ik open en het duurt een eeuwigheid voordat ik verder kan. Is die functie uit te schakelen o.i.d...?? Ik krijg het bijgaande schermpje (zie bijlage) te zien. Ik gebruik versie 11. Kan iemand hier iets mee..??


attachment.php
 

Bijlagen

  • Mediaplayer-bestandscontrole.JPG
    Mediaplayer-bestandscontrole.JPG
    7,6 KB · Weergaven: 46
Lijkt mij dat je je Media Library automatisch laat aanvullen, wat zorgt voor het gedrag dat je beschrijft.
Kijk dat even na in WMPlayer: Extra -> Opties -> tabblad Media Library -> knop Mappen Controleren. Kijk na welke mappen/schijven in de gaten worden gehouden voor controle op nieuwe media-bestanden.
Haal ze weg als je het (voorlopig) handmatig wilt laten controleren.

Tijs.
 
Kijk dat even na in WMPlayer: Extra -> Opties -> tabblad Media Library -> knop Mappen Controleren. Kijk na welke mappen/schijven in de gaten worden gehouden voor controle op nieuwe media-bestanden.
Haal ze weg als je het (voorlopig) handmatig wilt laten controleren.

Tijs.

Hallo Tijs,

Ik heb even gekeken maar weet niet precies wat ik nou aan- of uit moet zetten...? Ik heb hier een plaatje gezet van de opties zoals het er bij mijn Player uitziet.

attachment.php

Peter
 

Bijlagen

  • Mediaplayer-library.JPG
    Mediaplayer-library.JPG
    49,6 KB · Weergaven: 43
Mediaplayer

Lijkt mij dat je je Media Library automatisch laat aanvullen, wat zorgt voor het gedrag dat je beschrijft.
Kijk dat even na in WMPlayer: Extra -> Opties -> tabblad Media Library -> knop Mappen Controleren. Kijk na welke mappen/schijven in de gaten worden gehouden voor controle op nieuwe media-bestanden.
Haal ze weg als je het (voorlopig) handmatig wilt laten controleren.

Tijs.

Hier is nog een 'screenprintje' van het volgende scherm achter de knop "zoeken in Mappen". Misschien moet ik daar wat anders doen? Ik krijg (*&^%$#@#$%^&*() :evil: dat stomme plaatje niet ingevoegd.......
 
Het gaat in jouw versie om het knopje "In mappen zoeken".
Haal daar de mappen eruit. Je media-bibliotheek zou gewoon gevuld moeten blijven met hetgeen er nu al instaat.

Tijs.
 
Het gaat in jouw versie om het knopje "In mappen zoeken".
Haal daar de mappen eruit. Je media-bibliotheek zou gewoon gevuld moeten blijven met hetgeen er nu al instaat.


Hallo Tijs,

Sorry voor de late reactie maar ik moest eten, voetballen met m'n zoon en afwassen en nu ben ik er weer. hahahaha.... Maar ik heb geprobeerd wat je zei, alleen dat lukte niet. Er staat een map in en die kan ik niet verwijderen. (zie het plaatje). Wat moet ik daar nu mee...?? Ik weet het echt niet meer nu...., hopelijk weet jij wel wat er nu moet gebeuren want anders hou ik dat gezeur.

Groetjes

Peter

attachment.php
 

Bijlagen

  • Mappen-Mediaplayer.JPG
    Mappen-Mediaplayer.JPG
    66,1 KB · Weergaven: 48
Zet 'm tijdelijk even om naar Persoonlijke mappen. Ga daarna terug, en kijk of je daarna de 'vreemde' mappen kunt 'verwijderen'.

Eventueel, als dat niet werkt, kun je tijdelijk even een de genoemde map aanmaken (=C:\documents and settings\windows\Mijn Documenten), en dan teruggaan in dat configuratiegedeelte en dán kijken of het te verwijderen is. Evt. in combinatie met de 'truc' van de eerste paragraaf.

PS: Ik ga ervan uit dat er géén gebruiker op je systeem bestaat die Windows heet.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan