hvsbanden via wmm op dvd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

copykat

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Berichten
32
Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik wil vhsbanden via mijn computer branden op dvd voor een gewone dvdspeler.
Via Erpcity ben ik er achter gekomen hoe ik de vhsband info op mijn pc moet krijgen. (bedankt zover)
Ik gebruik nu windowsmoviemaker om de video binnen te halen en indien nodig te editten. Wat hierin wel vaag is is dat bij de video configuratie(stap 1) alles wat er standaard niet staat een crash veroorzaakt in wmm en dan moet je de capturecard uit/aan zetten in app beheer om weer toegang te krijgen in je instellingen. Later bij de laatste stap kan je wel de resolutie naar 640x480 zetten door lokale video te kiezen. geeft 640x480 25beeld/sec en 2,1mb/s aan enzo lijkt het dus dat het alsnog in een hogere resolutie binnengehaald wordt maar erg helder/scherp is het niet als je fullscreen doet in winamp . wel wordt de file groter.(vermoedelijk door pixeltoevoeging)

Wmm maakt er uiteindelijk een filmpje.wma of zoiets van en als je deze met nero wilt branden tot videodvd, voor dvdspeler van je tv,weigert nero in verband met rechten?!? Het zijn homemadefilms en dus geen copiën van films die gekocht/gehuurd zijn voor alle duidelijkheid.

Weet iemand hoe ik op een simpele manier de windows media file kan omzetten tot iets wat een dvdspeler aankan? of anders een andere manier/programma zodat het wel gaat? (bijv de gratis AVS4YOU site, iemand ervaring hiermee?)
En wat de beste resolutie/filegrote verhouding is bij vhsbanden naar dvd?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan