Overstappen op wireless n: nieuw modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc4evah

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
67
Hoi,

Momenteel heb ik een netwerk van 1 pc (Vista) verbonden met een kabel en 2 pc's (Windows XP) draadloos verbonden en een laptop (Windows XP, ook draadloos ;)). En verder:
Provider: CompuServe
Modem: Zyxel prestige 600 series
Router: Linksys WRT54G
En dan 2 kaartjes voor draadloos internet: Linksys WMP54G en een WMP54GR.

Omdat op zolder de verbinding de laatste tijd steeds zwakker is en omdat de huidige n draft compitabel wordt met de final n - toch? - lijkt het mij een mooi moment om over te stappen op wireless n.

Ik zat te denken aan Netgear, daar mijn Linksys netwerk nogal wat problemen heeft overgeleverd (mogelijk veroorzaakt door conflict tussen modem en router), maar heb ook geen bezwaar om Linksys een tweede kans te geven. Die discussie zal ik wel met mezelf uitvechten, maar ik bedenk net dat ik eigenlijk helemaal niet weet of ik een modem zomaar kan vervangen. Ik zou eigenlijk een modem en router ineen willen aanschaffen, maar ik heb geen idee of dat mogelijk is met de ADSL aansluiting van CompuServe. Of zijn alle ADSL modems per definitie geschikt voor alle ADSL aansluitingen?

Groeten,

Tim
 
Beste Tim,

persoonlijk raad ik altijd Linksys aan, omdat het gewoon een prima product is. Ok, nu we die reclame weer achter de rug hebben, even over op het probleem :p.
Linksys heeft prima Wireless ADSL Gateways met de N standaard. Als u in de winkel vraagt naar een WAG...N (... = een nummer. Hoe hoger het nummer, hoe sneller de verbinding. Een 160 deelt met 160 Mb/s).
Met een WAG heeft u uw oude modem niet meer nodig. U moet wel de juiste instellingen opvragen van uw Internet provider (isp). Dit kunt u doen door hun te bellen, of door te bellen naar de Linksys helpdesk. Let u bij een WAG wel op of u een Annex-A of Annex-B apparaat koopt? Annex-A is voor ADSL en Annex-B is voor ISDN.

Natuurlijk kunt u ook een router met de N standaard kopen en die achter uw modem zetten (voor het geval u in de toekomst geen ADSL meer wilt bijvoorbeeld). Dan moet u zoeken naar een WRT...N (wederom: ... = nummer voor de snelheid).

Groeten :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan