logo in pantone kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
475
Ik moet een logo maken in pantonekleuren. één kleur in verschillende tinten.
Ik heb daarvoor in Photoshop het logo gemaakt en volgens mij gevuld met pantonekleuren, maar de drukker zegt dat het bestand uit CMYK-kleuren bestaat,
Kan ik het bestand nu omzetten naar Pantonekleuren?
Of had ik dan al helemaal anders moeten beginnen?
 
Ik heb een beetje dezelfde vraag, weet iemand hier antwoord op? Hoe zorg je dat je een pantonkleur gebruikt ipv cmyk?? Wat is het verschil eigenlijk precies?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb destijds, zoals je ziet, geen antwoord gehad op mijn vraag. Inmiddels ben ik er achter dat je als je een nieuwe kleurstaal aanmaakt, je moet kiezen voor pantonekleuren.
En ook alleen pantone kleuren/stalen moet gebruiken. Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Pantone kleuren zijn solid kleuren. CMYK- en RGB-kleuren zijn samengestelde kleuren.

Het beste kun je een waaier kopen (geen halszaak, voor ong. 100 euro heb je er al een) omdat je dan de kleuren kunt zien zoals ze geprint zijn en dus niet beinvloed zijn door de instellingen van je beeldscherm.
Pantone waaier Color Bridge Euro (geen USA-versie!).

Op deze waaier staan ook de codes voor HTML en CMYK, helaas zul je zien dat de deze kleuren niet altijd precies overeenkomen met de solid-kleuren. Daarom gebeurt het dat bij full color drukwerk er meerdere drukgang(en) gebruikt worden voor extra solid kleuren om bijv. het logo van een bedrijf in de juiste kleur weer te geven.

Overigens kun je wel CMYK-kleuren omzetten naar solid-colors in PS (kies voor color libraries in je kleurenscherm)

Alvast een link ..........
http://www.mares.be/pantone/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan