[VHS > DVD] Slechte kwaliteit bij overzetten*

Status
Niet open voor verdere reacties.

copykat

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Berichten
32
Hallo,

Ik probeer even mee te rijden op dit onderwerp/vraag omdat het erg lijkt op waar ik problemen mee heb.

Ik probeer homemadevideo vhsbanden over te zetten op dvd en gebruik bij gebrek aan beter/ervaring windows moviemaker. Ik heb eigenlijk de zelfde problemen dat de beelden niet echt helder zijn.(uiteraard is vhs geen hdtv maar het moet beter kunnen denk ik.)
Als ik de videocapture card mbv winmoviemaker in een hogere resolutie wil zetten bijv 640x480(standaard 270x 310 ozi) dan crasht wmm. En moet ik de capturecard in app. beheer uit en aanschakelen om wmm weer te later werken.
Als je dit laat staan en later de hoge qualiteit kiest (lokale video) dan geeft hij aan dat er met 640x480 25beeld/sec en 2,1mb/s aan of zo iets zo lijkt het dus dat het alsnog in een hogere resolutie binnengehaald wordt maar erg helder is het niet als je fullscreen doet in winamp oid. Los van het feit dat ik geen flauw idee heb hoe je het op een dvd moet krijgen die je in een dvdspeler voor je tv kan stoppen. Zo kan ik niet echt beoordelen of het wat wordt.

Copykat
 
Hoe snel Is de PC? Ik weet niet precies wat de mininum eisen voor analoog capturen zijn, maar iets als een Pentium4 2.4Ghz met 1GB ram heb je wel nodig. Ook moet het videomateriaal naar een aparte, gedefragmenteerde harde schijf met genoeg vrije ruimte. Om een DVD te branden kun je het beste capturen in 720x576
 
beste vandahl,

Ik heb een:Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200),Harde schijf ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) 2 gig interngeheugen en max wisselbestand 5gig en max virtueel geheugen 7 gig. laat nu naar een map op buroblad schrijven en heb 27 gig vrij.

Tot nu toe crasht windows moviemaker als ik de capturecard (MEDION (7134) WDM Video Capture) bij video instelling, tapje configuratie op een hogere resolutie wil zetten. Pas aan het eind kan ik 640x480 kiezen.
Probeer binnenkort nero 8 met vision.
Ik krijg windowsmoviemaker niet goed afgesteld en heb de indruk dat het programma niet goed genoeg is. Of ik snap het niet kan ook;)
Ik zoek eigenlijk programma(s) die goed zijn in capturing,bewerking en dvd branden voor dvdspeler . Zonder al te moeilijke handelingen.

copykat
 
hardware specs zijn okee.. Allleen zou ik niet naar de desktop opslaan; dan komt het bestand gewoon op de C schijf, waar ook het besturingssysteem en de programma's op staan. Het beste neem je dus een extra harde schijf. Dat kan via USB2.0, liever via (s-)ata. Defragmenteren voor capturen is sowieso goed.

Ook kun je in WMM beter opslaan in een ander type bestand. Die instelling zit daar waar je de kwaliteit instelt. Als je daar voor iets van 'extra' of 'meer' kiest, krijg je een lijstje met keuzes. Kies daar voor (MS) DV PAL. Dan wordt er automatisch in 720x576 gecaptured. Dat kost zo'n 12 Gb diskruimte per uur video-materiaal.
Als je niet voor DV kunt kiezen, vindt je hieronder een link naar een andere DV codec. "(klik op het .inf bestand)

http://www.free-codecs.com/download/Cedocida_DV_Codec.htm
 
dv codex keuze

beste Vandahl,

Ik kan niet veel kiezen bij de capturecard en alleen via wmm.
zie bijlage.
Als ik toch die resolutie 720x576 met yv12 kies gaat bij de laatste stap het zandlopertje en bij win taakbeheer zie je dat wmm niet meer reageert. En ik kan nergens de output file exensie wijzigen bij wmm althans ik heb het niet gevonden.

Hoe zie ik trouwens of ik al een dv codex heb?Er staat namelijk dat het overschreven wordt door dit prog.

Copykat
 

Bijlagen

  • vandahl extra info.doc
    47 KB · Weergaven: 24
Analoog capturen blijft lastig.. Welke capture kaart is het? Googel er eens op, en zoek naar instellingen van gebruikers die goed werken. Misschien is er een nieuwere driver te krijgen die makkelijker werkt. Ook is WMM niet je van het.. Je zou het nog eens kunnen proberen met andere videocapture software (Vegas, Premiere, Studio, enz). Wat ik over de harde schijf schreef is ook belangrijk voor het capturen van video.
Mijn WMM doet helemaal niks meer, dus ik kan je niet precies vertellen waar, maar die instelling zit er; bij het opslaan vd film, (niet bij het projekt).

Codecs opzoeken: Ga in Systeem > Apparaatbeheer naar : 'Geluid en video adapters', in het nieuwe scherm naar 'Videocodecs', dubbelklik, en ga naar eigenschappen.
 
Laatst bewerkt:
Beste vandahl,

ik heb de codecs opgezocht bij app beheer en deze staan in het rijtje: Divx 5.1.1 codec <>iccvid.dll <> indeo video 5.10 <> ir32_32.dll <> ir41_32 ax <> 1yuv_32.dll <> microsoft mpeg4 video codec <> msh261<> msh263 <> msrle32.dll <> msvidc32.dll <> msyuv.dll lsbyuv.dll

type capturecard: capturecard (MEDION (7134) WDM Video Capture)
pc 2003 aangeschaft hoor ik net vd medion helpdesk.

Wbt je linkje ik heb geprobeerd de codec te installeren, maar hij vraagt om een cedocida.dll tijdens de instalprocedure en die kan ik niet vinden. ook niet als ik winzip de file eerst helemaal laat uitpakken. wat doe ik verkeerd?

Wbt de harddisk: ik gebruik de map op het bureaublad alleen voor binnenhalen want na bewerking(als ik het goed werkend krijg) sla ik het ergens anders op. en maak de map weer leeg. zo krijg ik geen verloren bestanden of dubbele.

ben druk bezig met updates oid te vinden voor de capturecarddriver.
Dit is een demosite van AVSvideotools:http://www.avsmedia.com/VideoTools/CaptureWizard.aspx
lijkt een goed alternatief voor wmm

tips altijd welkom.

mvg Copykat
 
Laatst bewerkt:
Copykat,

Ik heb je vraag in een apart topic gezet. Het is niet de bedoeling om een topic te "kapen" zoals ze dat zo mooi noemen. :)
 
Cedocida installeren: unzippen, en daarna met rechts op het .inf bestand klikken en voor "install" kiezen. (Het .inf bestand heet Cedocida, en heeft een soort kladblok icoon). Als die dll er echt niet is, het bestand nogmaals, en of ergens anders vandaan halen.
Harddisk: Juist bij capturen wordt de disk continue gebruikt, en dus is bij die taak een goede, lege, snelle harddisk belangrijk. Defragmenteren wordt in de videowereld vaak na elk projekt gedaan.
 
Bese Vandahl,

Ik heb een andere cedocila gedownloaded daar zat het wel in en vreemd genoeg veel minder andere files.http://www.videohelp.com/tools/Cedocida_DV_Codec.
Wmm heeft nu pas na installatie die extra keuze dv-pal. (bedankt voor het linkje)
(hij is nu aan het opslaan wordt wel 26gig(?) Past dat na omzetten wel op een dvd?

Copykat

P.s. probeer nu ook nog eens op 720X576 te capturen als dit nu wel kan.
nog 102 min wachten is aan het opslaan:shocked:
 
26 Gb is erg veel. Gaat het om een 2 uur durende (longplay-) VHS opname?
Als je deze lengte naar 1 DVD wilt brengen, wordt de kwaliteit erg laag. Beter gebruik je hier 2 DVD's voor, en het beste ook 2 DV-AVI bestanden. Maar opnieuw capturen hoeft niet; je kunt de avi in tweeën knippen met 'Easy video splitter'..

http://www.doeasier.org/splitter/
 
Beste Vandahl,

Wmm was gecrasht tijdens wegschrijven:( dus geen avi...)
Voor zover ik kan zien is het wwm 1 en geen 2.
Wordt een beetje sjaggie van wmm.
Het is een vhs normal speed 1:45 uur dus geen superlange film.

Misschien komt het omdat het gecaptured op 640x480 en dv-avi is 720x576
hij wil 26,5 gig opslaan in deze mode.
in de 640x480 opslag is het 1,8gig maar dus in wmv.

Probeer maandag bij iemand een nero 7/8 vision uit om te kijken of dit wel werkt.

Copykat
 
Laatst bewerkt:
"Voor zover ik kan zien is het wwm 1 en geen 2". Als je hiermee de versie van Moviemaker bedoelt, dan raad ik aan om te updaten naar versie 2.1 Die zat in Servicepack2, misschien heb je dat helemaal niet, of heb je toen de 'minder belangrijke updates uitgezet.

Nog iets waar ik nu aan denk: Is de harde schijf in FAT of in NTFS geformateerd? In het eerste geval is de max. bestandsgrootte 4 Gb, en zal capturen niet werken.
Dat zoek je op door via Deze Computer met de R. muis op de schijfletter te klikken, en dan op eigenschappen. Kijk wat er bij bestandssysteem staat.
Servicepack2: Klik met de R. muis op Deze Computer, dan op eigenschappen en kijk in het popup-scherm.
 
ben abuis geweest: wmm is 2.1.4026.0

Probeerde via avs converter het wmv om te zetten naar avi werd 32gig:rolleyes:
maar gecanseld

welk formaat moet het uiteidelijk zijn om het op de dvd te kunnen zetten?
ik heb een yamaha dvd speler s540 en die kan dit aan: DVD-Video, SVCD, VCD, JPEG, Audio CD and MP3(multisession) playback

Ik ben nu bezig met het omzetten naar mpeg1 omdat als je kiest voor svcd dan plit hij 1,6gig in 700mb delen en in formaat mpeg1 vandaar.
probeerseltje.

copykat
 
Het DVD formaat is een variant op mpeg2, met menu- en andere gegevens. Hiervoor moet een videobestand ge-encode en ge-authored worden. Dat doen zo'n beetje alle videobewerkings-programma's (behalve WMM). Je gaat uit van DV-AVI omdat dan het kwaliteitsverlies het kleinst is. Voor een VHS tape kan mpeg1 ook, het is iets minder mooi.. Maak er in dat geval een VCD van met Nero Vision, en brandt op een CD.
 
probleempje met pc

Hoi,

sorry voor het niet reageren maar ik had/heb effe een pc probleempje.
En ik moet ook effe een kinderkamer afbouwen. moeders wil het af hebben:)
Morgen installeer ik mijn pc opnieuw en hoop dan ook de juiste videobewerkings prog. te bezitten.
Dus wordt vervolgd.

Copykat
 
opnieuw een poging

Beste Vandahl,

Ik heb niet op mijn duim geslagen maar tjeetje wat een werk....
Computer is ondertussen ook op nieuw geinstalleerd.
Heb nero vision 7 en videostudio 11 voor capturing.
Nero probleem: geen geluid bij opgenomen file bij geen enkele format avi mpeg, nero digital het lijkt wel of hij de audio frontline niet kan zien.
Videostudio probleem: schokkerig beeld, wel geluid gelukkig maar ja nu alle bij tegelijk zal leuk zijn:confused:

heb je nog even de tijd?

copykat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan