Pinnacle film branden zonder compressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Berichten
2
Nieuw gekocht: JVC camera met harde schijf en Pinnacle studio 11 plus.

Afgelopen vakantie een leuke film geschoten en deze op de computer gezet.

De grootte van de ruwe film is circa 5 gig. Na bewerken met pinnacle zijn er wat scene's uitgeknipt en wat muziek er bij geplaatst. Naar verwachting heb ik ongeveer 4 gig aan materiaal over.

Maar als ik nu in de "beste kwaliteit" de film maak, ontstaat er een mpeg4 bestand van "slechts" 844 mb.

Nu weet ik (bijna zeker;)) dat mp3/mp4 compressie-technieken zijn, maar ik zie bij pinnacle studio 11 nergens de mogelijkheid staan om mijn film zonder compressie op te slaan (en bijv. naar een 4.7 gig dvdtje te branden)

Nu moet ik zeggen dat het op het pc-scherm (17 inch) er redelijk uitziet, maar op tv waarschijnlijk heel blokkerig.

wie weet raad?

Alvast bedankt
 
Als ik mijn versie (8.12) voor 'maak film' kies krijg ik de mogelijkheid om te kiezen voor DVD, dan kan ik vervolgens bij 'instellingen' ook nog wat aan kwaliteit en dergelijke instellen.
In versie 11 zal zoiets ongetwijfeld ook mogelijk zijn.
 
Als je een videobestand ongecomprimeerd als data op een DVD brand, kan een (standalone-) DVD speler dat niet afspelen op een TV. Dat lukt alleen als je mpeg2 DVD-bestanden maakt met Pinnacle Studio oid. Als je bij het encoden naar mpeg2 voor 2 of meer 'passes' kiest wordt de kwaliteit van het beeld veel beter, en zie je bijna geen verschil met het opgenomen beeld.

Als die JVC camera in HD opneemt kan het wel zijn dat je op bovenstaande manier kwaliteitsverschil krijgt. In dat geval kun je idd een data DVD branden met een HD videobestand (ongecomprimeerd of met mpeg4 codec). Maar dat kun je alleen afspelen met een PC DVD-speler, en een VGA- of HDMIverbinding van de PC naar een LCD- of PlasmaTV.
 
Is gelukt.................

zat gewoon niet goed op te letten. Ik moet het als schijfimage naar de dvd branden. Super kwalilteit.

Bedankt voor de informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan