Nieuw netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dadoedel

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
64
Hallo,

Ik wil graag in netwerk opzetten. Ik heb nu 2 pc die ik graag wil aansluiten op een derde om daartussen bestanden te kunnen delen, en een internet verbinding te maken. De situatie:
- de 2 pc's hebben windows xp home edition & mediacenter edition 2005
- de server (of wat het ook is) heeft windows xp home- of professional edition. (eventueel wat anders op te zetten)
- ik had al een ethernet hub.

Wat moet ik eventueel nog kopen, en hoe moet ik het verder aan sluiten? Hierbij is ook nog de situatie zoals het nu is.(zie bijlage)
 

Bijlagen

  • netwerk copy.bmp
    65 KB · Weergaven: 27
Wat is je provider?

Want je zal waarschijnlijk een router nodig hebben ipv een hub
 
Verschillende providers geven maar 1 IP-adres uit.
Als je dan gebruik maakt van een hub, vraagt elke PC een IP-adres aan van de provider, omdat de hub deze niet kan uitgeven. Daardoor zal je dan maar met 1 PC op het internet kunnen.

Als je gebruik maakt van een router, zal de router het internetverkeer opvangen.
Daarnaast kan een router IP-adressen uitdelen aan de PC's welke er aan aangesloten zijn.
hierdoor zal de router het IP-adres krijgen wat de provider uitgeeft en zullen de PC's IP-adressen krijgen welke de router uitgeeft.
 
Hoi

Dank je wel zo zie je maar nooit te oud om te leren.

Modag
 
Onze provider heet nu geloof ik ziggo, maar was eerst casema. De hub heeft een stuk of 5 poorten, en de server blijkt geen windows te hebben, maar ubuntu. Ik hoop dat dit een voordeel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan