Ondertiteling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BieVaGoeKa

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
14
Hallo,

Hier staan genoeg vragen over te snelle ondertiteling e.d., maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik de ondertiteling er ten eerste eens op krijg! :shocked:
Ik heb een film gedownload (avi), zonder ondertiteling. Op === heb ik de ondertiteling gedownload, maar voor de rest heb ik geen idee wat ik daarmee allemaal moet doen. Ik heb totaal geen verstand van al die programma's enzo, dus zou iemand mij het op een makkelijke manier uit kunnen leggen? Dat zou heel fijn zijn :thumb:

Groetjes,
Marielle
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is heel simpel,

Als je .avi film bijv zo heet : Die_hard_4.0.avi dan noem je je ondertiteling bestand zo : Die_hard_4.0.srt en dan pakt Wmp of een andere programma hem mee :)
 
Een zeer handig en bovendien gratis programma dat dit allemaal kan is Subtitle Workshop. Het programma is te downloaden op de site van de makers, Urusoft.
De laatste versie is 2.51. Hier is een directe link naar de site…. http://www.urusoft.net/downloads.php?lang=1

Het programma is zeer eenvoudig in het gebruik.
Na installatie start je het programma op en kies je voor Settings, Language, Dutch om hem Nederlandstalig te maken.

Om een ondertitel te synchroniseren volg je eenvoudig deze stappen:

(belangrijk is dat zowel de film als het ondertitelbestand in dezelfde map staan en EXACT dezelfde naam hebben, behalve de extensie vanzelfsprekend)

Klik daarna op het menu Bestand en kies voor Laad ondertitel.
Selecteer het bestand waarin de ondertiteling is opgeslagen en kies voor Openen. Subtitle Workshop opent dan automatisch meteen het filmbestand.

Boven in het venster van Subtitle Workshop zie je nu de film, onderin de teksten van de ondertiteling. Druk op de afspeelknop en controleer of de ondertitels op het juiste moment worden getoond.

Als de ondertiteling niet synchroon loopt, kun je dit op een aantal manieren corrigeren.