Video-brandprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik weet niet of dit het juiste forum is, zo nee dan graag verplaatsen naar een meer geschikt!
Ik heb om films te maken Adobe Premiere Elements 3 geinstalleerd op mijn Vista-laptop. De Adobe-update voor Vista is ook binnen en alles werkt. Maar als ik een gemaakte video wil branden op de laptop-brander "kan hij de brander niet initialiseren" zonder verdere helpmededelingen. Als ik de film naar een map wil exporteren/branden op de harde schijf ipv een dvd dan krijg ik dezelfde mededeling. Ik kan de film wél gerendeerd als MPEG ergens in een map opslaan maar daarmee is hij nog niet gecomprimeerd voor het branden op een DVD. (ongecomprimeerd komt hij minstens op 10 GB of groter)
Wat te doen?
 
De dvd-brander werkt wel normaal bij andere zaken (gegevensopslag, films heb ik er nog niet mee gebrand). De foutmelding komt echter direct als ik de brandprocedure wil opstarten, van formaat kiezen enzo is dan nog geen sprake, dat moet ik daarna pas opgeven maar daar krijg ik dus geen kans voor. Het zal wel een compatabiliteitsprobleem zijn ofzo. Het vervelende van Adobe help is dat al die fora in het engels zijn en daar ontgaat me soms net de essentie van. (Bedankt voor het Videomontageforum, dat had ik nog niet gevonden! ik ga het doorspitten) Maar ook het naar een map branden op de HD gaat dus niet en daar komt volgens mij geen dvd-brander aan te pas al noemt hij dat wél zo. Is "naar een map branden" niet hetzelfde als gecomprimeerd opslaan, helemaal klaar om daadwerkelijk op dvd te zetten?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op de support site staan dat je zo'n soort error krijgt als de film te lang is voor de DVD (in de standaard bitrate). Probeer eens een kortere film.
 
Probleem is net opgelost! Iemand anders had er ook last van gehad. Oplossing: Bij de start van het programma : rechtsklik op het icoon en "uitvoeren als administrator" . Ik moet dat wel iedere keer opnieuw doen bij het starten (als ik wil branden). Het heeft niets te maken met de film zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan