VOB omzetten naar bv MPEG incl. ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Berichten
79
Ik ben sinds kort in het bezit van de Freecom mediaplayer XS.

Dit apparaatje heeft een USB ingang en tulp uitgang. Via de USB kun je middels een stick of externe harddisk films op je tv bekijken.

DVD (VOB) formaat lukt echter niet, het is me gelukt om de VOB bestanden om te zetten naar MPEG, dit laat de player wel zien, echter zonder ondertiteling.

Is er iemand die me kan uitleggen hoe je simpel (en snel) dvd bestanden omzet naar Mpeg of DIVX of XVID incl. ondertiteling.
 
met
extra dvd ripper express

daar kun je alles me omzetten.
helaas niet gratis, er zullen vast wel gratis programa's zijn.
maar deze kun je even proberen
 
Een gratis programma, waarmee je makkelijk dvd inclusief ondertitels kunt converteren is iriverter. Het is beperkt, maar daardoor ook makkelijk in het gebruik.
Ik denk dat je het hier kunt downloaden: http://iriverter.sourceforge.net/screenshots.shtml

Een ander gratis programma, wat veel meer mogelijkheden heeft om filmpjes aan te passen is mediacoder. Ik heb echter geen manier gevonden om direct ondertiteling van dvd's (VOB) met dit programma mee te branden. Maar voor als iriverter niet geschikt voor je is of je meer mogelijkheden wilt, vind je mediacoder hier:
http://mediacoder.sourceforge.net/index.htm
 
Het wil nog niet lukken.

Voor de duidelijkheid, de vanaf DVD geripte VOB bestanden staan reeds op m´n harde
schijf.

De formaten die de mediaplayer aankan zijn: MPEG-1, 2 of 4 video files, DivX, Xvid

Wat moet ik nu toch doen om mijn films te converteren naar 1 van deze formaten incl. de nederlandse ondertiteling.
N.b het uiteindelijke aantal mb´s of gig´s maakt niet uit.
 
Lukt dat niet met iriverter als je kiest voor single video of directory als je een nieuw project start? Heb je geprobeerd de bestanden weer op dvd te zetten en dan te converteren door in iriverter voor dvd te kiezen?
Of gebruik je een ander converteerprogramma?
Kun je de bestanden wel met Nederlandse ondertiteling afspelen op je pc?
Laat even weten hoe je het geprobeerd hebt, anders is het moeilijk mee te denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan