VHS naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobo88

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
60
hallo,

ik heb een vraag,
ik wil een aantal VHS banden overzetten naar DVD
nu weet ik niet precies hoe het moet.
ik heb alleen een laptop, ik heb wel gehoord over zaken zoals iets via de usb
heeft iemand tips

bvd
 
kan dat toevallig niet bij de hema (uit me hoofd gezegd)
 
Laatst bewerkt:
Ja daar heb ik al zitten kijken ja
maar het is zo dat ik wel meerdere VHS heb
dus kost het mij bijna een vermogen
daarom hoop ik dat mensen andere mogelijkheden aandragen
 
Hallo Bobo88,

Het omzetten van VHS naar dvd gaat het gemakkelijkst als je een apparaat dat VHS kan afspelen aansluit op de PC.

Dit aansluiten gaat via een zogenaamd "Video-Capture" apparaat, een apparaat om video beelden op te nemen dus.
Deze zijn er in veel smaken.
Je hebt de USB versies, vaak verkrijgbaar bij de Aldi en de Lidl.
Helaas is de USB eigenlijk te traag voor video wat resulteerd in lagere kwaliteit en hoog processor verbruik.

Het beste wat je kunt doen is een "TV-Kaart" aanschaffen met "line-in" aansluitingen, dit houd in dat je een kaartje koopt dat je in je pc "inbouwd" waarna je bijv. de videorecorder aansluit op de TV kaart.
Het aansluiten kan via de COAX (waarmee het TV signaal naar buiten gaat) waarna je het videokanaal op de computer zoekt.
Een betere optie is om de "Scart" aansluiting van de videorecorder te verbinden met de line-in van de TV-Kaart, hiermee kun je snel en eenvoudig opnemen in hoge kwaliteit.
Veelal is de meegeleverde software bij de TV-Kaart in staat om de beelden op DVD te zetten, anders is dit altijd nog mogelijk met andere (gratis) software.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Als je nog vragen hebt, kun je ze hier altijd stellen.

Miss nog wat nuttige links:
TV-Kaarten
Scart naar S-Video (zo ziet hij er uit)
 
Heey,

Ik snap er niet veel van eerlijk gezegd haha
maar ik ben een n00b,
nu heb ik wel in mijn laptop zon ingang zitten:


heb ik hier iets aan?

Want ik heb alleen een laptop, geen normale pc
 
Hallo Bobo88,

Helaas is de USB eigenlijk te traag voor video wat resulteerd in lagere kwaliteit en hoog processor verbruik.

Beste Nick...
Ik weet niet waar je die "wijsheid" vandaan hebt......

USB 2.0 heeft een transfersnelheid van 480 Mbits/seconde [oftewel 60 Megabytes per seconde...]

DVD tansfer is 5 Mbits/seconde, HD TV 15 Mbits/seconde en Blueray DVD 54 Mbits/sec.
Dus zelfs de Blueraysnelheid kan de usb poort "op z'n pantoffels" af....


Pinnacle heeft een heel handig ding dat je op de usb poort aansluit.
Aangezien je een laptop hebt kun je het inbouwen van een capturekaart vergeten...

Je hebt ook PCMCIA mogelijkheden zoals deze: http://www.nowthatsit.nl/?c=246&i=5689
 
Laatst bewerkt:
Deze wijsheid komt uit ervaring.
Een usb apparaat heeft een theoretische doorvoorsnelheid van "480 Mbits/seconde [oftewel 60 Megabytes per seconde...]", opzich lijkt het snel genoeg, maar in de praktijk lijkt dat regelmatig tegen te vallen.
Aangezien dat het hiet om een laptop gaat is het een ander verhaal en is een usb-apparaat de enige mogelijkheid.
 
Het word alleen maar onduidelijker voor mij:rolleyes:
Kan ik wat met die ingang van dat plaatje?
 
Plaatje lijkt op een s-video ingang, maar dat op een laptop?? Wat zijn het merk en type? Hier zou je wat mee kunnen als je s-vhs banden, en je een s-vhs recorder hebt. Daar heb je het niet over, dus zul je iets moet kopen als waar ErpCity het over heeft.

Maar als je hier echt iets mee wilt, moet je d'r behoorlijk wat tijd en moeite in stoppen. Want een videoband goed op een DVD krijgen is niet voor Noobs.. Ik zou zo'n Hema actie nog eens bekijken.:rolleyes:
 
Inmiddels heb ik iemand gevonden die mijn VHS gratis overzet met behulp van een dvd / video recorder in 1.

iig bedankt voor de suggesties, en ik overweeg om het zelf ook het een en ander te proberen
 
Beste meneer,

Ik ben begonnen als hobbyist om videobanden omzetten naar dvd.
Sinds dit jaar ben ik als professional begonnen met het overzetten van videobanden naar dvd.
De prijs die ik reken is 5,95 per band.

Meer informatie op*knip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@svdmeulen:

Enkele postings van je aangepast. Wilt je stoppen met op deze manier reclame maken voor jezelf. Dit is niet toegestaan op Helpmij.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan