gamen met 2 computers aan elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta san andreas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Berichten
266
Ik denk niet dat deze vraag in de goede sectie staat maar ik wist niet waar hij moest staan, mijn excuses.

Ik heb een computer boven op mijn kamer. beneden staat ook een computer. Mijne staat aangeloten op een router van kpn. De computer beneden staat aangesloten op een router van zeelandnet.
Ik wil graag tegen die computer(waar mijn broer achter zit) games spelen. Maar hoe moeten die 2 computers dan aan elkaar aangesloten worden?


Groetjes

S. Andreas
 
Als je op beide pc's hetzelfde spel installeert kun je dat via LAN (Local Area Network) spelen, jij (of je broer) maakt een server aan, en je broer (of jij) joint diezelfde server, dan speel je met/tegen elkaar.
 
Als je op beide pc's hetzelfde spel installeert kun je dat via LAN (Local Area Network) spelen, jij (of je broer) maakt een server aan, en je broer (of jij) joint diezelfde server, dan speel je met/tegen elkaar.
Het spel is op beide pc's geinstalleert.

Hoe moet dat dan met LAN en een server?

Gr
 
Zorgen dat je een netwerk hebt met die twee computers, door middel van een crosskabel. Netwerk instellen en in de game instellen.
 
Zou ook moeten kunnen, dan heb je waarschijnlijk geen crosskabele nodig. Soms moet je wel een poort forwarden voor een game.
 
Ik sluit dus beide computers aan op een router.
Ik maak een spel. Maar de computer beneden kan via lan het spel niet vinden ,het staat niet in de lijst?:(
 
Is er ook een functie of programma waarmee je kan zien of je via lan verbinding hebt met een andere computer?
Dan kan ik zien of het gene wat ik doe werkt.
 
Via comand prompt het ip adres van de betreffende pc pingen.

Start> uitvoeren > type hier cmd in het "DOS"scherm dat je krijgt type je het volgende in, waarbij de X-en het nummer van het ip adres is.

ping xxx.xxx.xx.xx

Let op de spatie en de puntjes, als je dat getyped hebt, druk je op enter. Als je een verbinding hebt zullen er 4 pakketjes verzonden zijn en ook onvangen. geen 1 verloren gegaan.
 
In hetzelfde "DOS" schermpje type je:

ipconfig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan