computer sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpkramer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
3
Wie kan mij helpen. Bij het afsluiten van mijn computer , start hij elke keer weer op.
Wie weet hoe ik dit op moet lossen.
 
kan je iets meer uitleg geven?

misschien ook wel een onozel stomme vraag, maar ben je er zeker van dat je niet op opnieuw opstarten klikt :p
 
In de bios alles wat met "wake up" te maken heeft in ieder geval uitschakelen. Wake Up On Lan (W.O.L.), Wake Up On Modem en Event Wake Up

Ga naar Start, Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd. Klik op Instellingen in Opstart- en herstelinstellingen. Bij Systeemfouten haal je het afvinkje weg bij de optie De computer automatisch opnieuw opstarten en bevestig je keuze. Je dan een foutmelding in plaats van dat de computer bij een fout opnieuw opstart. Dit onderwerp wordt behandeld op de volgende pagina van Microsoft. http://support.microsoft.com/kb/320299/nl Standaard staat dit ingeschakeld omdat de computer bij een herstart meer functionaliteit biedt. Ik weet niet goed hoe of wat. In ieder geval wordt er beschreven wat je kunt doen om een melding van een fout te kunnen zien voor dat je die optie uitschakelt.

Op de volgende helpsite kan je meer inzicht krijgen over hoe je het register kunt controleren op fouten voor wat betreft wat de computer moet doen als je "afsluiten" kiest. http://www.pcproblemen.com/helpdesk/issue_view.asp?ID=7&CATE=0

Je moet ook kijken naar de Energiebeheer opties van Windows. Rechts klikken op het bureaublad, Eigenschappen, de tab Schermbeveiliging, knop Energie, tabblad Slaapstand. Hier eventueel het afvinkje weghalen. De computer gaat anders misschien nooit echt uit en kan door bijvoorbeeld een muisbeweging of een programma dat de computer nodig heeft weer worden opgestart.

Een andere reële mogelijkheid is een probleem met geïnstalleerde programma's. Ik kan alleen Easy CD Creator 5 of Direct CD 5 van Roxio noemen, namelijk wanneer die onder XP worden geïnstalleerd. Je zou dan moeten nagaan wanneer het probleem optrad en of programma's daar verantwoordelijk voor kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan