Ondertiteling op film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
hallo mensen.

ik heb een filmpje gedownload, als ik deze dan vervolgens open met VLC player dan kan ik ondertiteling selecteren en speelt hij het filmpje mooi af met ondertiteling.

maar nou is mijn vraag, ik moet het filmpje converteren en wil graag de ondertiteling erbij. ik weet niet hoe ik ondertiteling onder een filmje moet zetten zonder dat de ondertiteling er los bij zit.

kan iemand mij hierbij helpen?
 
hoe bedoel je brander?

sorry maar ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen.
 
sorry stelde de vraag verkeerd::rolleyes::eek:
Waarom wil je de film converteren, om later op een dvd te zetten?
Want je kan geen ondertiteling mee converteren zover ik weet.
Dat moet je pas bij het branden doen
 
het formaat van de film is mkv.
maar het is de bedoeling dat dat filmpje op mijn zen(ipod achtig ding) komt.
omdat mijn zen geen mkv kan afspelen moet ik het converteren.
 
ik wist niet eens dat er een converter bij zat xD

moet toch maar eens beter kijken.

ik moet maar eens kijken hoe ik die ondertitels eronder krijg..
 
ja die zit gewoon bij de software op de cdrom

hoeveel gb heb je:p
 
ik heb 8gb.

alleen die converter die bij de software zit vind ik niet zo handig. hij kan mkv bestanden niet converteren.
 
ok die Any video converter wel dan die jij mij aanraad want daar mee kan ik maar 3 min mee converteren:S
 
Vergelijk zen niet met ipod alsjeblieft! Zen is veel beter:p

Ok, antwoord op je vraag nu:
AutoGK is de meest efficiente manier om de ondertitels onder de film te krijgen.
http://www.autogk.me.uk/

Programma starten, film laden, CTRL+F8 waarop je ook de ondertitel kan laden en daarna duurt het wel even, maar heb je wat je hebben wil. Die film zal avi zijn, dus moet ej nog een converter vinden om dat naar het formaat te converteren dat je zen aankan.
Ik heb zelf nog geen zen om video mee te kijken. maar meestal is het gebruikelijke portable-formaat mp4 en avi naar mp4 kopiëren kan bijvoorbeeld met prism video converter. Het voordeel aan die converter is dat het alleen de codecs download en installeert die je nodig hebt.
 
Converteer de mkv bestand naar avi(divx) met SUPER@(te downloaden op helpmij bij handige software).
Laad die avi in in virtualdub, hiermee kan je de subs toevoegen aan de avi en in de avi vastzetten en wegschrijven. Die nieuwe avi dan maar weer converteren met de zen software.
 
ok zen kan wel avi bestanden afspelen iig die van mij wel.

en super? neej dat programma liet mun hele pc crashen. kreeg eerst een bluescreen en daarna een systeemherstel moeten doen voordat hij weer normaal deed.

dat autogk ga ik even proberen. maar beseffen jullie wel dat ik GEEN los bestand voor ondertitels heb?
ik heb de film als mkv gedownload en vervolgens afgespeelt met VLC player want die speelt alles af. met VLC kon ik een ondertitel spoor aanwijzen een srt bestand. dit bestand zit niet los bij de download (misschien verborgen maar lijkt me sterk) voor diegene die me niet begrijpen> ik dl deze torrent http://isohunt.com/torrent_details/39839244/clannad?tab=summary >en de filmpjes zijn mkv en er zit ingebouwde ondertiteling bij ofzo ik weet ook niet hoe vlc werkt. als ik ze converteer dan kan ik geen ondertiteling meer selecteren.
 
Wil je de ondertiteling nog kunnen selecteren op je zen?

Als je geen los bestand van ondertiteling hebt kan je die makkelijk downloaden, even op ondertitel* goegelen en je bent er...

Even controleren met vlc of het synchroon loopt en dan met autogk een videobestand zonder ondertiteling en een .srt-file omzetten naar hetzelfde videobestand maar dan met ondertiteling. Wel in .avi-formaat dan.

Je kan dan wel de ondertitels niet meer kiezen en ze staan er vast op.
 
geen probleem,

ik heb ook liever dat ze er vast op staan. maar over die ondertitels, ik denk niet dat ik simpel kan googlen want ze zijn nergens te vinden. (zijn trouwens wel engelse ondertitels ik denk ook niet dat ze in het nederlands te vinden zijn) ik ga het proberen als het lukt dan zeg ik het wel
 
ok mensen ik heb een oplossinggevonden :D

het was even zoeken en prutsen met dat progje maar ik heb hem gevonden.

AlltoAvi een handig progje dat mkv bestanden met ingebouwde ondertitels kan omzetten naar o.a. avi met vaste ondertiteling.

bedankt voor de hulp mensen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan