Netwerk camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

shiftyzz

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
24
Heey!
Ik heb search gebruikt maar niks over netwerk cams gevonden.
Naja de vraag is. Ik moet netwerk camera's op het netwerk hangen. Ik weet nog niet welke camera's het zijn ik denk Axis.
Ik moet even uitzoeken hoeveel bandbreedte netwerk camera's ongeveer gebruiken, en hoeveel je er op win2003 server kan ophangen.
De internet verbiending is 20mbps.

Alvast thnx
 
succes.
Maar waarom plaats je deze mededeling?
 
welke mededeling?
Ik moet het gewoon weten. Ik moet er soort van advies over maken. en ik kan het nergens vinden.
 
en hoeveel je er op win2003 server kan ophangen.
De internet verbiending is 20mbps.

je gaat je camera's over het internet heen aan een server hangen? die camera's komen niet in hetzelfde pand? In het zelfde pand geeft namelijk de lan verbinding en die zal 100mbit lijn of waarschijnlijk een 1000mbit lijn naar de server

maar het ligt aan de resolutie die de camera opneemd en doorstuurd. wat is de compressie techniek die de camera gebruikt en welk protocol ga je gebruiken?

Resolutie => hoe hoger hoe meer bits/seconden en dus hoe meer bandbreedte
compressie => hoe hoger hoe minder bits/seconden en dus hoe minder bandbreedte
Protocol => TCP heeft ook data paketten nodig voor correctie en controle, terwijl UDP dat niet heeft

zonder die gegevens is er geen berekening te maken
 
Laatst bewerkt:
Is de netwerk bekebeling cat 5, cat 6 of cat 7. Om video beelden over een netwerk te transporteren en op te slaan (beveiliging) is een cat 7 wel een heel erg goede oplossing maar dan moet het er al wel liggen anders is het erg duur en zou ik kiezen om camera's te hangen aan een hd recorder die dan op gezette tijden beelden registreerd, opslaat en eventueel pushed naar het netwerk of backup medium. De HD recorder kun je via je browser weer aanroepen. Als je enkel advies hoeft uit te brengen maak dan eens een afsrpaak met een beveiligings bedrijf. Je nodigt ze uit, noteert de antwoorden op je vragen, prijslijst erbij. Is de baas ook weer happy.
 
je gaat je camera's over het internet heen aan een server hangen? die camera's komen niet in hetzelfde pand? In het zelfde pand geeft namelijk de lan verbinding en die zal 100mbit lijn of waarschijnlijk een 1000mbit lijn naar de server

maar het ligt aan de resolutie die de camera opneemd en doorstuurd. wat is de compressie techniek die de camera gebruikt en welk protocol ga je gebruiken?

Resolutie => hoe hoger hoe meer bits/seconden en dus hoe meer bandbreedte
compressie => hoe hoger hoe minder bits/seconden en dus hoe minder bandbreedte
Protocol => TCP heeft ook data paketten nodig voor correctie en controle, terwijl UDP dat niet heeft

zonder die gegevens is er geen berekening te maken

Ok. Vrij duidelijk. Het probleem is dat het voor school project is en wat voor soort cameras er worden gebruikt is niet aangegeven.
Maar dat zal ik ook gewoon in het verslag zetten.

Thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan