Afsluiten DELL 630i

Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Berichten
505
Een familielid heeft zich een dell 630i gekocht met windows vista ultimate er op als os. Mooi ding voor de liefhebber van dell maar daar is ook alles mee gezegd. Vista sluit goed af maar de pc gaat niet uit zonder de knop te gebruiken, in de bios kijken heeft weinig zin want daar staat maar zo weinig in dat er dus ook maar winig valt te veranderen. Herkent iemand dit probleem of dit inmiddels kregen verholpen haden wij dit graag vernomen. Hij vermoed dat dit is gekomen na de installatie van SP1 maar dat weet hij niet zeker, want het afsluiten verliep al niet al te best. Alle tips zijn welkon waarvoor onze dank.

Groet, @xa.

ps, ik kan niets van die Dell computers dus alle tips worden uitgeprobeert.
 
Hallo allemaal, ik heb diverse dingen geprobeert maar helaas niets mocht baten. Vista Ultimate sluit mooi af maar de computer schakeld gewoon niet uit. Ik zelf gebruik de Vista Buseniss versie en die is binnen 20 seconden afgesoten, kan wel een keertje wat langer zijn maar afsluiten en de pc uitschalekelen doet hij goed. (geen Dell) Dus bij deze alle tips zijn welkom!!.

Groet, @xa.
 
Het probleem is in deze nog niet opgelost, vista sluit af maar de pc schakeld niet uit.
Dus op de gouden tip zitten we nog te wachten.

Groet, @xa.
 
ik denk dat het aan de instellingen van die laptop...
met de mobiliteits instellingen van die dell laptop.

zelf heb ik geen dell dus ik raad je aan om eens te bellen naar de helpdesk van dell :thumb:
wie weet is het een bekend probleem en weten ze je direct een oplossing te geven ;)
 
Afsluiten DELL 630i XPS

Hoi, bedankt voor je reactie maar het beteft geen laptop maar een gewone desktop pc. Maar ook daar is het probleem niet mee opgelost, en de helpdesk geeft alleen als antwoord Vista Ultimate opnieuw installeren, voor meer hebben die mensen daar niet gestudeerd.

Groet, @xa.
 
Hoi, bedankt voor je reactie maar het beteft geen laptop maar een gewone desktop pc. Maar ook daar is het probleem niet mee opgelost, en de helpdesk geeft alleen als antwoord Vista Ultimate opnieuw installeren, voor meer hebben die mensen daar niet gestudeerd.

Groet, @xa.

ja, ik weet het dat ze allemaal snel zeggen dat je opnieuw moet installeren, bij acer was het juist hetzelfde liedje :confused:

ik zou nog een aantal keren bellen en kijken of je eens een ander antwoord krijgt.

is Sp1 trouwens al geinstalleerd?
 
Afsluiten DELL 630i XPS

Hoi, met je vraag is SP1 geinstalleerd is JA. Daar dachten we dat misschien het probleem zich dan zou oplossen maar ook dat heeft niets nieuws gebracht, maar werkt wel probleemloos zoals daar ook velen problemen met ondervinden na het installeren van SP1.

Een bios update zou nog kunnen, maar dan moet wel eerst de pc fatsoenlijk van alleen kunnen opstarten en daar zit juist het probleem. Zonder dat hij goed afsluit valt er ook niet veel op te starten, en dat word gevraagd bij een bios update. (opnieuw opstarten)

Groet, @xa.
 
Laatst bewerkt:
Afsluiten DELL 630i XPS

Hallo, dit is allemaal al gebeurt van tot en met de laatste nieuwe drivers en dat terwijl dit apparaat net 4 weken oud is. Dat niet afsluiten doet hij al van af de dag dat hij is worden geleverd, vista sluit gewoon mooi af maar de pc schakeld niet uit. Dat is toch tegek voor woorden als je zo een ding net opstart en niet meer uit te krijgen is.

Groet, @xa.
 
Hallo, dit is allemaal al gebeurt van tot en met de laatste nieuwe drivers en dat terwijl dit apparaat net 4 weken oud is. Dat niet afsluiten doet hij al van af de dag dat hij is worden geleverd, vista sluit gewoon mooi af maar de pc schakeld niet uit. Dat is toch tegek voor woorden als je zo een ding net opstart en niet meer uit te krijgen is.

Groet, @xa.

Zeker te zot voor een xps reeks (ik zie het juist staan), dan zal er idd niets anders opzitten dan reinstall :s, je kan nog eens antwoorden afwachten, maar je wachte alle wel even af he.
Of binnendoen onder garantie.
 
Hij vermoed dat dit is gekomen na de installatie van SP1 maar dat weet hij niet zeker

ja, ik was alweer vergeten dat dat in de startpost stond :confused:

wat je dan eerst zou kunnen proberen voordat je nog eens gaat herinstalleren want ik denk toch niet dat er nog veel opties overblijven is nog een sp1 verwijderen en zien of het probleem dan wel is opgelost...


verder ook al eens het command sfc /scannow uitgevoerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan