video clip file omzetten op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldbird

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Berichten
308
weet iemand een (freeware) programma waarmee ik video clip files kan omzetten naar dvd formaat en vervolgens kan branden op dvd schijf?
 
Wat is het formaat nu dan?
Waarschijnlijk kan Nero het gewoon hoor.
 
het formaat is nu video clip. ik wil deze afspelen op mijn dvd speler, maar ik ga er vanuit dat dit niet kan. eerst omzetten naar dvd formaat en dan branden op dvd dacht ik?
 
Het formaat videoclip bestaat niet.
Wat is de extensie? .avi of .mpeg of wat dan ook ?
 
humnn het type is video clip er staat geen .avi of .mpeg bij. video compression is ffds
 
Ik zou het maar proberen door hem in Nero in te laden ( mits je die hebt) en daarmee te branden.
 
Laatst bewerkt:
Het formaat "Videoclip" bestaat eigenlijk wel, maar videoclip is de benaming die Windows geeft aan bestanden van een bepaalde extensie. Spijtiggenoeg weet ik niet meer of dat nu .AVI of .WMV is.

In de veronderstelling dat je Windows XP hebt, kun je in de verkenner aangeven dat je alle extensies zichtbaar wil hebben. Ga daarvoor naar extra >> Map-opties, tabblad Weergave en klik daar het aanvinkvakje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uit.

extra_mapopties.gif


Na enkele keer op ok te hebben geklikt worden alle extensies zichtbaar.

Als je .avi of .mpg of .wmv hebt gevonden achter het bestand in kwestie, kunnen we eigenlijk pas verder.

(Zet daarna het vinkje terug om de extensies weer te verbergen.)

Ga naar TMPGEnc.net en klik op de link "DOWNLOAD". In het ZIP-bestand vind je het bestand tmpgenc.exe. Open het.

Het eerste scherm waarschuwt je dat het enkel een uitprobeerversie is. Klik op OK.
Klik in het tweede scherm de optie PAL aan bij het onderdeel DVD. Klik op next.
Bij het veld "videofile" voer je het videobestand in. Klik op next en voor de omzetting uit.

Er wordt een MPEG-bestand aangemaakt dat perfect op een DVD kan gebrand worden en ook perfect door DVD-spelers wordt afgelezen. Gebruik nu om het even welk gratis brandprogramma om je bestand op een DATA-DVD te schrijven. (Zoals bvb met Deepburner)


Waarom geen Nero?

Nero is een verschrikkelijk vertragende suite die je videobestand zal omzetten naar .VOB en .SUB en weet-ik-veel wat (de echte dvd-indeling). Dit is echter helemaal niet nodig aangezien je enkel je video op dvd wil (en geen menu's en dergelijke). Ook is het later veel makkelijker om je MPEG-bestand terug naar je computer te zetten, dan dat je met video_ts en audio_ts mappen zit, zoals bij echte DVD-video-indelingen.

Conclusie.
Eén net filmbestandje in de juiste indeling, gebrand op een data-dvd is veel minder rommel dan de hele DVD-video indeling en speelt even simpel af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan