Film groter dan Disc (Video_TS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormivan

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
36
Hey mensen,

Ik heb via nieuwserver een volledige serie seizoen 1 binnen gehaald. Deze wou ik dus per disc branden.
Probleem is dat elke disc rond de 7GB is terwijl mijn DVD+R discs
4.7GB zijn.

Ik heb een legale Nero8 en probeerde hiermee dus te branden en dat lukte, tenminste, bij de Episode menu weergeeft hij 4 afleveringen maar je kan alleen de eerste 2 afspelen, de laatste 2 geeft hij een foutmelding in de DVD speler. De foutcode zelf houd waarschijnlijk in dat de laatste 2 de Disc inprincipe overschijden dus er niet volledig op staan.

Ik heb nooit eerder series gebrand op DVD dus laat me even uitleggen hoe ze zijn binnengekomen met downloaden en wat ik gedaan heb.

1. Alle files waren binnen, nagekeken met Quickpar of deze volledig waren.

2. Één van de Disc mapjes geopend
(Collectie bestaat uit meerdere Discs)

2. Het mapje met de .ISO file geopend met PowerISO en de folder Video_TS en Audio_TS ge-extract.

3. In de Audio_TS zaten geen bestanden maar na een check zag ik dat alles al in de Video_TS map zit.

4. In de Video_TS map zitten verschillende bestanden, deze zijn:

16 x : back-up bestand van de IFO
34 x : DVD-Film
16 x : Info DVD-Film
Totaal aantal afleveringen op Disc zijn: 4

5. In de DVD zit alles inbegrepen. Volledig werkend menu met extra's, taal opties, ondertitelings opties, hoofdstuk selectie etc...


Als ik dus alle bestanden (16+34+16= 66) in Nero8 gooi en laat branden ga ik de disc te buiten in grootte.
Als ik dan bedenk dat als je ze gewoon koopt in de winkel en je dan 4 afleveringen op een disc + menu + extra + talen etc... hebt, waarom kan ik datzelfde resultaat niet krijgen dan?

Weet iemand hoe ik de serie/Disc6 zou moeten branden in z'n geheel op één disc of hoe ik de serie/Disc6 zou kunnen splitsen zodat ik bijvoorbeeld 2 episodes heb per disc maar met een wel intact menu?
 
Laatst bewerkt:
Je had ook van de voren kunnen kijken hoe groot de bestanden waren...
Dan had je meteen geweten dat het om een DVD9 ging.

Je zou in de winkel enkele dual-layer dvd's kunnen kopen en die branden, mits je brander dual-layer ondersteunt.
Die dvd's kunnen 8.5 GB verstouwen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

Bedankt voor je bericht.

Wil alleen nog zeggen dat ik dus nieuw ben op dat terein en eigenlijk geen idee had was DVD9 inhield.

Ik ga eens kijken bij Dixons of ze een brander hebben die dat ondersteunt want mij eigen branden ondersteund dat geloof ik niet.
 
Geeft eens het merk en type brander als je wil.
De meeste huidige branders ondersteunen dit gewoon hoor. Maar het kan zijn dat jij een oudje hebt natuurlijk.
 
Volgens de volgende link zou je Sony brander Dual-Layer moeten ondersteunen:
http://www.sonynec-optiarc.eu/en/exhibits/hh-drives/ad-7191a.html
Als je Nero hebt, dan kun je met Nero Info-tool ook opvragen wat je brander ondersteund.

DVD Shrink is inderdaad ook een optie, maar dan moet je niet lager dan 75/80% laten comprimeren, anders ga je de kwaliteits verschil echt wel zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan