netwerk probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

moes

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
66
ik heb waarschijnlijk ook een simpele vraag voor je paul :p

1) ik heb boven een dell desktop staan ; die is verbonden aan een linksys 2.4 ghz
home router model nummer WRT150N
*** desktop is draadloos op de router aangesloten doormiddelvan een :
wireless-N pci 2.4 ghz adapter van linksys modelnummer WMP300N

2) beneden een kakelverse acer laptop met ingebouwde internet ontvanger

nu wil ik dus beneden op de laptop, boven kunnen printen en mappen delen voor muziek enzo,

ik heb beide computers op hetzelfde netwerk aangesloten, de desktop doormiddelvan software van linksys en de laptop via dat ingebouwde ontvangertje,

nu heb ik dus het hele forum door gespit en om deze twee apparaten te kunnen koppelen
maar alles wat er vermeld word lukt bij mij niet ik denk dat ik het in de verkeerde hoek zoek...

op de laptop draait windows vista
en op de desktop draait windows xp

allebei de pc staan en zelfde vernoemde werkgroep en draaien op hetzelfde netwerk

heb jij mischien enig idee hoe ik ze kan koppelen
alvast bedankt groet ben
 
Dat staat omschreven in de bijlagen die ik op 14 juni 2008 gegeevn heb.
Ik weet niet of dat dezelfde route is in Vista.
Soms zit een firewall in de weg.
Of Norton anti virus, kan ook dwarsliggen.
Die beiden willen de netwerk-range ingesteld hebben.
 
bedankt voor je snelle reactie
nou moet ik zeggen dat je het in je handleiding prima heb uitgelegt dat was goed duidelijk te volgen.

maar.. op de laptop draait vista en daardoor kan ik sommige punten niet verander of staan ze ergens anders... dus er zit een stukje bij je handleiding die ik niet kon uitvoeren op de laptop
dat betreft dit stukje

Start / Uitvoeren / control userpasswords2 [enter] Tabblad Geavanceerd / Klik knop Geavanceerd / Tab Gebruikers / Dubbelklik op de 1e gebruiker. Plaats een vinkje bij "Wachtwoord verloopt nooit". Eventueel naar wens andere vinkjes plaatsen maar hoeft niet. Herhaal dit voor elke gebruiker en op alle pc's.

dit deel kan niet op vista uitgevoert worden heb je enig idee hoe ik dat dan wel zou kunnen regelen?

en ik heb een vraag of ik het wel goed begrepen heb
ik heb nu op beide systemen een nieuw gebruikers account gezet op de
desktop een gebruikers account genaamd >>>> laptop
op de laptop een gebruikers acoount >>>>>>>> desktop
die verkreeg ik namelijk door onderstaande uit te voeren

Controleer of beide machines een verschillende gebruikersnamen hebben. (wel verplicht) Voeg in beide machines beide gebruikersnamen toe, met of zonder password. Toevoegen / in alle 3 de vakken bij voorkeur dezelfde namen invullen / Volgende / Bij voorkeur een wachtwoord intypen, ook al gebruik je die (eventueel later) niet / Volgende / Vinkje bij Ander Niveau en selecteer Administrators (of iets anders als je dat liever hebt, met beperkingen) / Voltooien.

alvast bedankt
 
Klopt helemaal.
Werkt het nu verder wel?

Wat dat "Wachtwoord verloopt nooit" betreft in Vista: Ik heb geen idee.
Heb nog te weinig ervaring met vista.


Ennuh: voor je volgende vraag mag je zelf een nieuw topic openen. Je hebt nu iemand anders zijn topic gestolen.
Jou vraag en reakties hierop zullen worden verplaatst.
 
Laatst bewerkt:
ow ok dan dan even kijken of iemand anders daar ietys voor weet maar mega bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan