Programma: Hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhaann

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Berichten
27
Hallo allemaal,
ik zou graag een soort 'Hulp op afstand programma maken' en daarvoor moet het o.a. twee dingen kunnen waar ik niet uitkom: Kijken of map/bestand bestaat op een andere pc dan die van mij en ook in die gene zijn register sleutels lezen; maar hoe?? :?

Mvg
 
Wat ik vaak eerst doe(wiliswaar niet in een programmeertaal, maar bijv. php):
zet alles op een rijtje:
1. connecten naar een andere pc
2. chat(voor de vragen stellen)
3. hdd openstellen
4. register openstellen
______
ik neem aan dat je een programeertaal goed beheerst(anders lukt het je onmogenlijk).
zelf kan ik niet programeren(ben ook pas net 14), maar ik kan wel een beetje denken hoe het zou moeten gaan:
als(inkomende verbinding){
popup(accepten? mb_yesno)(if eraan vastplakken die de yes/no onderscheid)
}
(bij no afkappen) bij yes:
(chat, geen id hoe het werkt)
(bijv een ms-dos):
cd ..(naar de c toe)
cd welkemapdanook
dir
de uitkomst van die commando's kun je bijv weergeven op de andermans zijn scherm.
je neemt een open-source register tooltje, waarvan je het script in je progje plakt
afhankelijk van de werking van het tooltje, zou je voor de client weer iets kunnen maken die commando's doorstuurt naar de pc die geholpen moet worden, die daarna iets geeft met een return(return regkey??).

ongeveer met zo'n stappenplan zou ik te werk gaan, zoals je ziet, ik praat heel makkelijk, ik weet er gewoon niks vanaf, maar om maar een idee te geven...


succes nog!!
[edit]
oeps! bericht niet goed gelezen! let niet op het connect gedeelte ed!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
niet weer het wiel uitvinden als er al iemand je voor is geweest.
het remote overnemen is al even geen kunst meer...
zie op volgende website, en het kost je niets :thumb:

Ik ben het idd met je eens dat het al bestaat maar ik bedoel; hoeveel mensen zijn bezig met webbrowsers maken?? Als ik zo op wat forums kijk zijn dat er ontzaggelijk veel :shocked:

Btw het lijkt me gewoon leuk om zo'n prog te maken :p
 
Ik ben het idd met je eens dat het al bestaat maar ik bedoel; hoeveel mensen zijn bezig met webbrowsers maken?? Als ik zo op wat forums kijk zijn dat er ontzaggelijk veel :shocked:
En hoeveel daarvan werken op een snelle en correcte manier? En hoeveel zijn gewoon een Form met een standaard webbrowercontrol erop met een textbox en een button?

Als je een applicatie wil schrijven moet je jezelf altijd enkele vragen stellen:
A. Heeft dit programma eigenlijk wel een substantieel nut?
B. Ben ik in staat dit soort programma te schrijven of te leren schrijven. (heb ik voldoende basis kennis)
C. Heb ik de tijd en zin of collega's om dit soort programma te schrijven?

Met alle respect denk ik dat voor jou zowel A,B als C negatief is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan