XP op een andere partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veldvalkje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
18
Hallo mensen,

Heb opnieuw jullie hulp nodig.

In mijn huidige computer zitten 2 schijven Schijf 1: C: van 60 GB en Schijf 2: D: en E: van 120 GB.

Nu ben ik erachter dat de 60 GB schijf veel problemen heeft. Windows was reeds opnieuw geinstalleerd.

Nu heb XP opnieuw geinstalleerd op een andere partitie. De partitie D: was leeg en daarop heb ik XP opnieuw geinstalleerd. Op E: staan mijn documenten. Als ik nu C: uitschakel, dan start de pc op met de melding dat het bestand NTLDR ontbreekt.

Schakel ik nu de C: schijf in, dan krijg ik een keuze menu voor welke Windows ik wens op te starten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de C: kan demonteren en Windows gewoon opstart.
Misschien is het handig als de huidige D: naar C: wordt gezet.

...of kan ik beter de setup opnieuw uitvoeren?

Groetjes,
Rob
 
ik zou c uitschakelen en dan opnieuw xp installeren op wat nu d heet....
Dan weet je zeker dat alles weer goed staat.
pas op dat je niet je data en dergelijke gaat formatteren want dan ben je alles kwijt.
 
ik zou c uitschakelen en dan opnieuw xp installeren op wat nu d heet....
Dan weet je zeker dat alles weer goed staat.
pas op dat je niet je data en dergelijke gaat formatteren want dan ben je alles kwijt.

Volgens mij stáát de 2e Windows op D (of ik moet het verkeerd lezen)

Als Windows op C nog wel wil starten (desnoods in de veilige modus) dan zou ik het volgende doen:

zorg ervoor dat je documenten idd. allemaal naar E gaan.
Start Windows op C en formatteer van daaruit D
Stop de Windows CD in de drive, boot vanaf de CD en voordat je dan Windows herinstalleert op C doe je eerst een format van C

Als dat gedaan is heb je een lege C en lege D en een E met documenten.
Installeer nu Windows op C.
 
Pasja je hebt goed gelezen er staat een 2e xp op de d schijf.
Maar ik lees weer dat c gedemonteerd gaat worden:confused: en dat is voor mij geheel verwijderen.
Daarom mijn voorstel.
 
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de C: kan demonteren en Windows gewoon opstart. Misschien is het handig als de huidige D: naar C: wordt gezet.
...of kan ik beter de setup opnieuw uitvoeren?

Bedoel jij met "demonteren" defragmenterent?
 
De C schijf moet er inderdaad uit. Deze is gaar gedraait en loopt regelmatig vast of de pc start zomaar even opnieuw op.

Inmiddels is deze eruit en heb ik Windows opnieuw erop gezet. Hopelijk blijft alles nui goed werken.

Iedereen bedankt voor het meedenken. :thumb:

Groetjes,
Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan