foto,s voorzien van een lichtere laag en stukken transparant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
Berichten
243
ik zit in paint shop pro te klooien
om foto,s te voorzien van een witte filter eroverheen.
wat je wel eens op website,s ziet daarbij wil ik ook zijkanten van de foto,s vervagen en doorzichtig laten worden.
zodat ze overlopen in andere die ik eronder of over plak.
maar kan die tooltjes en filters niet vinden al is mij al 100 maal verteld dat het met dat prog heel simpel is ik zie het er niet aan af.
en iedereen die mij zegt dat het er mee kan weet namelijk ook niet hoe.

wie kan me helpen want na avond en avond klooien ben ik het wat zat aan het worden
 
Het vervagen van de zijkanten van een foto kun je het beste doen met het masker 20-20
Dit masker zet je in de map maskers van PSP.
Open je foto in PSP en maak eerst een laag van de achtergrond: Ga naar Lagen - Laag maken van achtergrondlaag.
In PSP ga je dan naar "Lagen - Masker laden/opslaan - Masker laden vanaf schrijf"
Daar zoek je het masker op.
Zet een vinkje bij: Luminantie van bron - Aanpassen aan doek en alle maskers verbergen.
Klik op OK.
Daarna voeg je de lagen samen: Ga naar Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen
Je zou het dan zelf ook nog iets bij kunnen werken met het gereedschap wissen.
Zet daarbij de instellingen "Hardheid" en "Dekking" van het gummetje heel laag bv op 10.
Je kan daar zelf natuurlijk een beetje mee spelen.

Suc6;)
 
euuhm ja waar kan ik die maskers an lagen vinden want filters vind ik zat dat gummetje ook nog wel ik krijg er de gekst mogelijke effecten in en kleuren over heen maar niet dat de foto zoals je op vele website,s ziet een witte tint over de foto heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan