Nero Show Time3

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodore

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
118
Bij de Nieuwsbrief van Kassa zit er een filmpje dat zich opent in Nero show Time 3 en niet met Windows Mediaplayer zoals vroeger .
Ik heb Nero onlangs laten installeren om CD's en DVD's te branden maar niet om filmpjes in te laten afspelen en daarbij , het filmpje van Kassa speelt niet af in Nero Show Time 3
 
Tijdens het installeren van Nero heb je aangegeven welke bestandstypen Nero moet gaan openen. Hierdoor komt het dat Nero het nu opent en niet WMP. Je zal dus het bestandstype ( de extensie ven het filmpje ) opnieuw moeten koppelen aan WMP en dat gaat zo:

De standaardactie wijzigen
U kunt als volgt de standaardactie voor een bestandstype wijzigen:
1. Klik achtereenvolgens op Start, Configuratiescherm en Vormgeving en thema's en klik op Mapopties om het dialoogvenster Mapopties te openen.
2. Open het tabblad Bestandstypen.
3. Klik in de lijst Geregistreerde bestandstypen op de bestandsextensie die u wilt wijzigen.
4. Klik op Geavanceerd om het dialoogvenster Bestandstype bewerken te openen.
5. Klik op de opdracht die u als standaardactie wilt instellen en klik op Standaard.
6. Klik op OK en klik op Sluiten.

Succes,

Raymond Bos

p.s. Ik ga er even vanuit dat je XP hebt want dat kan ik niet opmaken uit je bericht.
 
Ja , ik heb Windows XP
Ik ben nu hier beland : Geregistreerde bestandstypen

Moet ik nu naar Nero gaan zoeken in die lange lijst ? Daar staan een heleboel Nero items in die lijst .
 
Nee, je moet naar de extensie van het filmpje zoeken en daar WMP aan koppelen.

En het feit dat Nero zo vaak voorkomt is omdat je tijdens installatie akkoord bent gegaan dat Nero de standaard player voor deze extensies wordt.
Waarschijnlijk even niet opgelet....
 
Laatst bewerkt:
Dat filmpje gaat over een test van plakbanden op Kassa . vara . nl.
Onder de uitleg staat een icoontje van mediaplayer en daarlangs breedband en smallband .
Ik klik op breedband en dan wordt er gevraagd of ik dit bestand wil openen .
Ik klik op openen en dan verschijnt Nero Show Time maar van extensie of zo weet ik niets van af .
 
Je kan de meest voorkomende of alle bestandstypen waar nu Nero bij staat veranderen naar WMP. Even werk maar zo los je het ook op. Je zal het toch op deze manier moeten veranderen want anders gaat het niet.
 
Dit heb ik nu gedaan , wel een beetje werk .
Nu ben ik terug gegaan naar dat filmpje van Kassa , het opent zich nu in WMP maar nu krijg ik de melding : kan het bestand niet vinden !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan