bestanden oude PC naar nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
473
Na het laatste jaar veel tijd besteedt te hebben aan mijn kwakkelende pc,dan toch maar een nieuwe gekocht.Ik wil nu outlook bestanden,foto,s,documenten etc op mijn nieuwe pc zetten.Graag uw hulp.
De oude met XP en de nieuwe met VISTA.Ik hoorde van de mogelijkheid om beiden in een (tijdelijk) netwerk te plaatsen.Als dit een niet eenvoudig uitvoerbare klus is dan maar op een DVD branden ? Ik hoor ook spreken over usb stick.
Wie helpt mij opweg ?Ik ben een pc analphabeet dus houd het a.u.b.simpel.
groet Sytske
 
Pak een DVD RW en brand de bestanden simpelweg naar DVD. Je moet dan binnen je brandprogramma kiezen voor het maken van een data DVD.

Ik gebruik geen Outlook meer op XP dus kan ik je niet rechtstreeks aangeven waar je de Outlook bestanden op XP vindt. Laat de computer even zoeken naar .pst bestanden. Als je die hebt, moet je ze kopieren in Vista naar:

C:\gebruikers\jouw naam\appdata\local\microsoft\outlook\

Vergeet niet om Outlook te sluiten voordat je kopieert.
 
Laatst bewerkt:
Ik dank u voor uw reacties en houdt u op de hoogte.
groet Sytske
 
Ik had beloofd u met de gang van zaken op de hoogte te houden.Hierbij dus
Ten eerste vertoonde de gloednieuwe pc verschillende problemen,die inmiddels grotendeels zijn opgelost.Waarschijnlijk hebben de verschillende updates aan die oplossing bij gedragen
Met het terugzetten van bestanden vlot het ook niet.Ik ben begonnen met mijn adresboek uit outlook express 6.Mogelijk omdat het programma nu Microsoft Mail heet wil de overdracht niet lukken.Ook bestanden uit eBay,s Turbolister wil niet vlotten.
Graag advies.Foto,s op de nieuwe pc zetten was een eitje
groet Sytske
 
Kijk in de help van Microsoft mail en typ daar : importeren. Je krijgt dan een handleiding hoe je kunt importeren.

Turbolister heb ik zelfs nog nooit van gehoord, laat staan dat ik er wat zinnigs over kan zeggen.
 
Dank voor uw advies.Importeren als mogelijkheid werkt wel maarrrr het bestand komt niet volledig over.De "in"map laat alleen de inkomende mail van voor de maand juli in 2007 zien.M.a.w.juist de meest recente mail ,die ik nog moet beantwoorden is niet "geimporteerd".
Misschien is het wel zo dat flink gevulde mailboxen maar ten dele worden geimporteerd.Graag uw advies hierin.
Uw opmerking betr.turbolister kan ik mij wel voorstellen.Ieder mens heeft zijn begrenzingen.Was dat niet zo dan was deze site niet ontstaan.Genoemde software wordt gratis aan deelnemers van eBay verstrekt.Men kan er redelijk snel eBay presentaties mee maken.
 
Dat verklaart een heleboel. Ik ben nog nooit bij / op Ebay geweest.

Wat je andere vraag betreft. Dat íe alleen historie importeert is lastig, maar mogelijk ook hoopvol. De mail die niet meekomt is vermoedelijk nog in het Postvak In staande mail? Zo ja, verwijder die dan eens, dan komen ze ook in het mapje van verwijderde items en dus zouden met een importeeractie óók mee moeten gaan............. (Sluit Oud Outlook ook af voordat je in de nieuwe de importeeractie start)
De reden dat recente mails niet meekomen blijft voor mij even moeilijk in te schatten omdat ik in het verleden alleen maar heb gewerkt met Outlook en Outlok Express en ik de werking van Windows mail in het geheel niet ken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eens de helpdesk van Compaq proberen.Mochten die er ook geen raad mee weten dan ga ik(voor zo ver ik het kan volgen)jouw advies toepassen.
eBay is een bijzonder grote internationale marktplaats.Een wereldje op zich.Voordeel is dat je er met koperbescherming kan kopen mits je betaald met Pay Pal.Dus weinig of geen risico voor de koper.
groet en zo ver bedankt
 
De nieuwe pc geeft zo veel problemen dat ik niet aan bestanden overzetten toe kom.Als er zich verbeteringen voordoen ga ik graag weer verder.
Duidelijk is wel dat je met de koop van een nieuwe pc niet je problemen oplost.

groet Carel
 
De helpdesk van de fabrikant voorziet niet in de oplossing van mijn problemen.Een probleem is o.a.dat bij een pauze de pc als gebruikelijk in slaapstand over gaat maar niet meer te starten is.De volgende morgen (of stekker er uit)start ie weer op.
Wat is de oplossing?
groeten Sytske
 
Bedankt voor het meedenken maar dit gaat mij te ver.Er komt een lawine van technische termen over mij heen die ik niet weet toe te passen.
Ik heb er nu maar voor gekozen om via energiebeheer de mogelijkheid "nooit"te kiezen voor slaapstand computer.Een giller natuurlijk ,want waarom zit ie er dan op?

groet Sytske
 
Inmiddels ongeveer 4 maanden verder en draait alles enigzins naar wens.Ik begrijp echt nietwaarom XP vervangen moest worden.Was er aan gewent en zie de progressie van VISTA niet in.
Het overzetten van Outlook Express is niet geheel geslaagd.Maar ik heb geleerd er mee te leven.
Iedereen bedankt,groet Sytske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan