avi branden op een dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tolax

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
61
Ik heb wat gegoogeld maar ik kom er maar niet uit. Ik krijg allemaal ingewikkelde handleidingen :p

Hoe krijg ik een .avi bestand zo mogelijk op een DVD en dat hij afspeelbaar is op een DVD-speler die geen avi bestanden ondersteund?

Graag geen betaalde programma's e.d. en niet te ingewikkeld. Liefst een zo simpel mogelijk (evt. open source) programma.

Groeten,
Tolax
 
Nero ben ik nu aan het downloaden

Die tweede vind ik dus al te ingewikkeld :confused:
 
Nero ben ik nu aan het downloaden

Die tweede vind ik dus al te ingewikkeld :confused:

Je zal dus toch echt je AVI bestanden moeten omzetten naar DVD-bestanden om het als DVD te kunnen branden.
En in die links is alles stap voor stap uitgelegd.
 
Je zal dus toch echt je AVI bestanden moeten omzetten naar DVD-bestanden om het als DVD te kunnen branden.
En in die links is alles stap voor stap uitgelegd.

Er staat daar dat als je een avi bestand hebt dat je dan de eerste stap kunt overslaan maar ik heb geen idee waar de tweede stap begint :confused:

edit: Ben nu bezig met Mediacoder om hem te converteren naar mpeg2. Kan ik daarna het bestand naar een DVD slepen en dat ie het dan doet op een DVD speler?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je nog een alternatiefje bieden als het met de reeds geboden oplossingen niet wil lukken.

Als je Nero hebt gedwonload kun je ook Nero Vision Express downloaden.
Als je Vision Express eenmaal hebt dan:

Start Vision Express,
klik links op DVD maken,
vervolgens op DVD video,
dan klik je rechts op Video bestanden toevoegen, (een verkennerschermpje verschijnt waarin je de .avi selecteert)
dan klik je rechtsonder op Volgende.

Hierna klik je alle vensters door (zijn voor gevorderden om leuke dingen mee te doen : menu's maken etc. etc.) Popups klik je weg door op volgende / Ok of op sluiten te klikken.
Tenslotte kom je in een scherm waar je kunt kiezen waar de film naartoe weggeschreven moet worden. Klik daar op een hardddisk (+map) en vervolgens gaat Nero aan de gang.

Eenmaal gereed, (kan lang duren) open je de normale Nero en brand je de map Video_ts naar DVD weg. Het omzettingsproces maakt dus voor die ene .avi een map video_ts aan én plaatst de geëncodeerde .avi middels een stuk of wat bestanden, ergens tussen de 6 en 14 veertien bestanden genaamd .ifo .bub. .vob, in die map.

Deze laatste stap kan overigens met elk brandprogramma worden gedaan. Waar het om draait in die laatste stap is de map video_ts (waarin dus een stuk of wat dvd bestanden staan) naar een DVD worden gebrand. Eenmaal die video_ts map op DVd, speelt de DVD in iedere DVD speler af.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan