film omdraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

batfink2002

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
144
Ik heb met mijn fotocamera een filmpje gemaakt alleen geen rekening gehouden om hem reccht op te houden, kan ik de film draaien op de computer en wat voor software heb ik dan nodig.
 
dat is niet erg slim :p haha


movie maker kan dat, voeg film toe en add als speciale effect rotate 90*

(movie maker zit standaard op een windows pc)
 
in lezen in movie maker lukt niet

Hoi, ik krijg hem niet in Movie maker het is een vob bestand geeft hij aan
in de verkenner VTS_01-! BSplayer file

hoe nu verder ?
 
een VOB bestand van een digitale foto-camera?

Een VOB bestand staan normaalgesproken op een DVD....maar is eigenlijk een MPG..je zou es kunnen kijken wat er gebeurt als je de extensie .vob omzet naar .mpg
 
nee niet een ander bestandstype een .vob bestand is bijna hetzelfde als een mpeg-2 bestand dat ding heet dan .vob omdat een DVD-speler anders hiermee omgaat dan een computer...

Het leuke van een computer is dat die over het algemeen meer "kan" dan een DVD speler...en een .vob bestand omzetten naar een .mpg of .mpeg kan nu net eens het zetje zijn dat éénkennige software nodig heeft...

Overigens als je "slechts" vista home basic hebt, schrijf het dan maar op je buik...dan heb je al gezanik met je harddisk of dvd handy cam omdat mickeysoft heeft verzuimd om deugdelijke MPG encoders en decoders mee te leveren...dus voor XP en VISTA home premium en hoger gebruikers...en anders is "virtualdubmod" een oplossing.

Blijft het vreemd dat er een .vob uit een fototoestel komt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan