ogg DirectShow filter (conflict?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

0backslash0

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
31
Toen ik vandaag een video wou bekijken, merkte ik dat deze niet gespeeld kon worden door MPC (cannot render file).

Wanneer ik de folder opende met de desbetreffende bestanden (avi), zag ik in de taakbalk
rechtsonder een icootje constant bijkomen en verdwijnen.
(de beschrijving van het icoontje of tooltip is dan ook Ogg DirectShow Filter :))

Dit bleek te gebeuren doordat de folder view van deze map op thumnails staat, zodra
ik uit de map ging bleef het icoontje weg uit de taakbalk, dus geen eigenaardig gedrag
meer.

De bestanden door het GSpot tool halen bracht enkel de vermeldingen
unknown file & unknown mime type op.

Om dit gebeuren wat van naderbij te bekijiken heb ik wat gegevens verzameld met Process Explorer & Filemon van Sysinternals.

Dit is dus een beetje meer in detail wat er gebeurt wanneer ik de folder open:





Het enige Nero gerelateerde programma dat op mn pc staat is Nero 6 Ultra Edition (nero burning)
Geïnstaleerde codecs komen van het StormCodecs5.12RC3 pack, defaul installatie
met de typical componenten.

Over nevideo.ax heb ik het volgende gevonden:
nevideo.ax is a MPEG-1/2/4 & AVC video decoder w/ DxVA belonging
to Nero Suite from Nero AG

en VSFilter.dll:
VobSub & TextSub filter for DirectShow/VirtualDub/Avisynth

Deinstaleren van Nero en opnieuw te instaleren van StormCodecs hiel niet

Notie:
De locatie waar hij NeASL.dll niet kan vinden, zijn locaties uit het environment path
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd af te spelen met Nero Showtime (zit in de Ultra bundel) of met de VLC player (de gratis alleseter)? En evt. de ogg-vorbis codec geupdate? Maar, als Gspot geen type herkent, vraag ik me af of het bestand wel goed is (niet fake/corrupt)
 
Laatst bewerkt:
afspelen in VLC leverde ook niets op, en in de map van nero vindt ik geen showtime terug.

Dit is VLC nadad ik het desbetreffende videobestand heb geopend


Ik denk dat het beter zal zijn om de bestanden te vervangen. Ze lijken inderdaad corrupt
te zijn.

En binnen een paar dagen ga ik weer een fresh install van Win doen dus hopelijk lost dit
het probleem van de ogg filter ook op :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan