Linux <-> windows verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Ik ben momenteel aan het proberen om een gedeelde map aan te maken tussen mijn windows laptop en mijn linux laptop.

ik heb samba al gedownload en geinstalleerd. ik zit nu te kijken in opties/voorkeuren van het programma zelf, maar daar word ik ook niet echt veel wijzer van.

als ik naar mijn windows laptop ga en daar kijk naar mijn netwerk (er draait vista op mijn windows laptop) dan zie ik een gebruiker staan die "SAMBA24" heet...

ik heb dit niet terug kunnen vinden in de voorkeuren van Samba zelf, maar als ik klik op die gebruikersnaam in vista, vraagt ie om een wachtwoord, logisch natuurlijk, maar ik heb er geen wachtwoord op gezet, en in Samba kan ik niks vinden van een gebruikersnaam die Samba24 heet.

ik heb al geprobeerd om een andere account aan te maken op samba, en dan in te loggen met die account op de windows laptop, maar ook zonder resultaat...

ik heb beiden laptops een static ip adres gegeven, dat leek me wel handig voor als ik in de terminal van linux "sudo smbclient //192.168.0.3/Public" intyp, probeerd ie wel verbinding te maken, maar geeft even later de foutmelding dat ie geen verbinding heeft kunnen maken. ik dnek dat het aan de poorten liggen, maar het lijkt me aan de andere kant ook raar dat er een ander poortnummer nodig is voor het kunnen delen, aangezien linux zich aanpast in windowsnetwerken.

iemand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan