snelheid meten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Berichten
628
hallo

is er een programma waarmee ik de snelheid op een netwerk kan meten?
op 1 lokatie staan de servers (citrix) en op de andere lokatie de thin clients.


mvg

wilbert
 
Wat wil je meten, de snelheid in je lokale netwerk of naar internet toe? (volgens mij de eerste).

En wat wil je dan meten: de maximaal haalbare theoretische snelheid (heeft dus meer met kwaliteit ed te maken) of de snelheid die je daadwerkelijk haalt als je een bestand overzet van A naar B.
Dat laatste is makkelijk te testen door een groot bestand te nemen (laten we zeggen een gigabyte) en deze van PC A naar PC B te kopieëren. Als je vervolgens taakbeheer opent en het tabblad netwerk erbij pakt dan kun je zien hoeveel % van de verbinding in megabit gebruikt wordt. Thuis haal ik op een 100 MBIT lijn maximaal de 98%, wat neerkomt op 98 mbit = +/- 12 mbyte.
 
Laatst bewerkt:
als je de vraag las
las je dat ik thin client heb en dat wil zeggen dat ik daarop geen bestanden kan wegschrijven
dus hoe meet ik het dan?
 
Helder.. Dan werk je dus op de server, mijn excuus.
Dat vind ik een erg goede vraag. Je moet toch op een of andere manier data over de kabel laten gaan op maximale snelheid en dat meten.

Ik vraag me af of dat überhaubt wel kan aangezien de thin natuurlijk zelf niets draait behalve de communicatie.

Heb je problemen eigenlijk dat je dat wilt weten? Een beetje moderne PC trekt gewoon de volle capaciteit op de harddisk (is meer dan 12) en een goede kabel ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan