Adobe premier pro frame rate

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankkk

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
79
ik heb een klein probleempje.
ik bewerk al een tijd mijn filmpjes en ik heb een camcorder die op 35 frames p seconde loopt.
het probleem is, dat als ik een Pal dv project maak in adobe premier pro, is het altijd de zelfde frame rate, namelijk 25 fps.

hoe krijg ik die omhoog? en blijf ik toch in de DV mode?
 
Weet je dat zeker van die 35 beelden/sec? Wat is het voor camera? En hoe komen de beelden de computer binnen? Deze framerate wordt meer gebruikt voor slo-mo's, dat verder verwerkt wordt als 25 beelden/s. De PAL-specifikatie is vastgesteld op 25 beelden/seconde. Ook een TV laat er zoveel zien. Je zult dus ergens moeten 'downconverten'.
Je kunt in Premiere een custom projekt maken met een hogere framerate, maar dan alleen via een analoge capture device die dat kan. De Firewire kabel ondersteund (op europese apparatuur) alleen het PAL DV-AVI protocol, met 25 beelden/s
 
ja ik heb firewire, nu heb ik mijn filmpjes gecaptured en zie ik met fraps boven in het scherm dat hij gemmideld op 35 frames p seconde loopt.
nou importeer ik hem in APP en dan zie je dat er heel veel frames verloren gaan, en dan heb je een meer schokkender beeld, en dat heb ik liever niet.
en als je hem in die custom doet, is de kwaliteit weer slecht.
maar er is dus geen manier om hem in Pal Dv omhoog te gooien:confused::mad:
 
Je framerate moet omlaag naar 25 beelden, niet omhoog.. Als je in Premiere het Custom projekt opslaat als AVI (het kan ook Microsoft AVI heten), wordt de video zonder codec in de maximale kwaliteit opgeslagen, Let wel op je schijfruimte, want dit werkt met iets van 2 GB /minuut!

Als je in Premiere importeert, zie je niet meteen de uiteindelijke kwaliteit, maar pas na renderen/opslaan. Je zou het downconverten naar 25 beelden in Premiere kunnen doen, bijv. door de AVI video als DV-AVI op te slaan. Of je gebruikt een videoconverter. De gratis Super © converter moet dit ook kunnen:

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan