foto half weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
In een map zitten foto's. Als ik die dan bekijk (zie bijlage A) in die map, dan zie ik hem in zijn geheel, maar open ik dan die foto (zie bijlage B) dan is ie 3/4 weg.
Da's flink balen, het is me wel vaker gebeurd.

Is er iemand die weet hoe dit komt? En hoe ik het verhelpen kan???
 

Bijlagen

  • Bijlage A.jpg
    Bijlage A.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 48
  • Bijlage B.jpg
    Bijlage B.jpg
    23,3 KB · Weergaven: 29
Wat nu als je in de verkenner op een willekeurige .jpg gaat staan en (tijdelijk) kiest voor openen (rechter muisklik dus) met (bijv.) Windows Photo Editor of whatever wat voor een progje. Heb je dan hetzelfde probleem?
 
Ja.
Openen met: windows viewer, irfanview, paint, gimp en nero fotosnap....
bij alle opent hij die foto 3/4 kwart weg.
 
Het ziet er naar uit dat het bestand corrupt is geraakt in de loop der tijd, dus onvolledig.
Die kleine voorvertoning die je ziet is is niet het bestand waarnaar je kijkt maar een thumbnail die in het verborgen windows bestand thumbs.db zit in die map.
Dus ooit is het bestand wel volledig geweest.
Heb je het ooit geedit en gesaved met een programma?
Of lees je het van een externe kaart?
 
Deze foto zal ik ongetwijfeld wel ge-edit en gesaved hebben, dat is dan met PaintShopPro gedaan. En hij staat op een externe harde schijf. Dat heb ik extra gedaan, ivm met een eventuele crash v/d pc, dan staan al mijn foto's er nog op.
 
Dan zou ik je aanraden je foto's niet direkt te editten en te saven naar je externe HD, schijbaar loopt die communicatie tussen je software en je externe HD niet lekker.
Maar het eerst kopieren naar je vaste HD > editten > saven > en dan terug kopieren naar externe HD.
En dan checken of ze goed zijn aangekomen.
Gooi ook eens het thumbs.db bestand weg zodat deze opnieuw aangemaakt kan worden.
Daarvoor moet je wel een aantal dingen doen.

Klik eerst in je verkenner venster op de mappen knop, zodat die voorvertoning weg is, anders kan het thumbs.db niet weggegooit worden.
Ga dan naar Extra>Mapoties>Weergave>Verborgen bestanden weergeven ( onderin de lijst )
Dan komt het thumbs.db bestand te voorschijn en hier zitten al die kleine thumbs in, deze kan je weggooien zodat de thumbs opnieuw aangemaakt wordt.

Je bestand wat nu stuk is valt nattuurlijk niet meer te repareren.
 
Heb ik gedaan.

Het is jammer dat ik dat kapotte bestand niet meer terug kan halen, maar ja, tis niet anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan