pfff..... 1 router, 2 netwerken HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigerset

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
10
:shocked:Hola,

Zit met een volgend probleem. Ik heb met mijn buurvrouw afgesproken dat ik wireless gebruik maak van haar router (kpn experia) en dat ik bijdraag aan haar maandelijkse lasten. Zij gebruikt het internet niet op regelmatige basis en ik wel.

Nu heb ik haar gegevens in mijn HP pavilion D9000 serie geduwd. Hij verbind wel, maar ook heel vaak niet. Ondanks dat er weinig tot geen stoorzenders in de lucht zijn.. goed weer... . Nu geeft hij ook aan dat er beperkte verbinding is.... terwijl meter 5 streepjes aangeeft ( ja sorry voor mijn leketaal, maar ben hier niet zo in thuis).

Dus met andere woorden ik doe gewoon wat verkeerd, maar wat ????

HELP :eek:
 
Krijg je wel correct een IP toegewezen?
Als je wel verbinding hebt, is de verbinding dan stabiel en langdurig?
WEP/WPA/WPA2?
 
Hoi XP-PC.... correcte IP adres moet ik straks even thuis bekijken... weet ik nl. niet zeker. Wel WPA 2 en als ik verbonden ben wel een stabiele verbinding, maar als ik mijn laptop herstart, kan het zijn dat er geen verbinding meer is.....
 
Ik heb dit probleem toevallig ook ooit gehad.
Bij mij was het simpel op te lossen door de netwerksleutel in de router te veranderen van WPA2 naar WEP. het is namelijk zo niet alle draadloze netwerkkaarten kunnen overweg met WP2.
 
Als je de keus hebt kies dan voor WPA. Dit is veiliger dan WEP en werkt vaak ook als WPA2 niet werkt.
 
Ja nu komt het.....ben gisteren nog even bezig geweest en toen schoot mij de volgende vraag binnen. Ik draai wel me op de modem van mijn buurvrouw, maar betekent dit dan ook dat ik de cd van haar modem op mijn laptop moet installeren. Dacht eigenlijk dat dit alleen zo was om de modem direct te kunnen benaderen om gegevens te wijzigen.

Verder m.b.t. WEP/ WPA / WPA2. Dit dien ik uiteraard vanuit haar machine te wijzigen ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden om mijn toch wel leek vragen...:confused:
 
Het modem benader je in 9/10 gevallen in de webbbrowser, je hebt hier dus geen CD of buurvrouw voor nodig.
Denk wel dat als jij de encryptie veranderd de buurvrouw geen draadloos meer heeft tot ze handmatig weer verbinding maakt met het netwerk.
 
door de drukte heb ik nog verder niks aan mijn vraag kunnen doen, maar is nog steeds niet opgelost. Heb alle zaken zoals vermeldt gecheckt, maar het lukt me nog maar af en toe om verbinding te maken. Weet niet meer waar ik nu nog naar moet kijken.... doen.... om te zorgen dat ik gewoon automatisch een verbinding kan krijgen die ook blijvend is.....

HELP !!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan