Problemen met website

Status
Niet open voor verdere reacties.

kachtem

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
17
Sinds een tijdje heb ik een website, die ik met Frontpage gemaakt heb: www.hemaflat.be. Ik kende niks van Frontpage, dus was (is) het nog wat zoeken en tasten.
Nu heb ik nog enkele problemen:
1. De verschillende knoppen bovenaan (nieuwbouw, te koop,...) zijn soms moeilijk aan te klikken. Als je op een bepaalde positie staat met de muis dan kun je klikken, en als je dan een mm verschuift dan kun je niet meer klikken.
2. Als je een tijdje rondsurft op de pagina, en dan vooral wanneer je naar de verschillende pagina's die onder "te koop" staan gaat, dan durft het wel eens te blokkeren. Heeft dit met de foto's te maken?
3. Onlangs zei me iemand dat hij op de startpagina niks kon aanklikken???
4. Vandaag zei iemand me dat hij met zijn Mac maar enkele dingen kon aanklikken.
Heeft dit te maken met het besturingssysteem of zo?

Veel vragen in 1, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Let wel, ik ken er wel iets van, maar niet zeer veel. Gelieve dus wat in "lekentaal" te spreken aub ;-)

Alvast bedankt!!!
 
Puntje1
Zo te zien gebruik je geen knoppen, maar alleen de text als hyperlink.
( je zou hier buttons voor kunnen gebruiken )

Puntje 2
Ik heb heel wat zitten klikken, maar niets blokkeerd hier

Puntje 3
Er is niet veel, maar wel degelijk iets aan te klikken.
 
Bedankt Looneytune.

Nog andere mensen die wel problemen ondervinden?
 
In Firefox kan ik alleen de knop aan de linkerkant aanklikken (project Wezestraat). Verder niets, ligt het misschien aan Firefox?
 
ja ik ook en ik zie de plaatjes heel vaag(maar dat zal wel aan mij liggen:p)
en ik gebruik firefox ook
 
De site ziet er in Opera en Firefox niet uit en werkt maar voor 10%.

attachment.php


IE 7

attachment.php


FireFox 3.0

attachment.php


Opera 9.50
 

Bijlagen

  • hfIE.jpg
    hfIE.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 70
  • hfFF.jpg
    hfFF.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 73
  • hfOP.jpg
    hfOP.jpg
    63 KB · Weergaven: 69
Hierbij alsnog even een afbeelding zoals ik het zie in IE7.
Alles ziet er op zich goed uit en alle links werken nog steeds goed.

website.jpg
 
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Is er ook iemand die me kan zeggen wat ik moet doen opdat de site ook in firefox zou werken aub?
Thx!
 
Als de website geschreven is in valide code werkt het meestal goed in alle recente browsers. Dit kun je testen bij W3C.

Het kan ook komen door Javascripts die niet crossbrowser zijn, misschien kun je die vervangen (of gewoon html menu's maken).
 
Als de website geschreven is in valide code werkt het meestal goed in alle recente browsers. Dit kun je testen bij W3C.

Het kan ook komen door Javascripts die niet crossbrowser zijn, misschien kun je die vervangen (of gewoon html menu's maken).

Bedankt Fritzi, maar kun je dat nog eens wat duidelijker uitleggen aub?
Crossbrowsers vervangen, hoe doe je dat? Ik ken er eerlijk gezegd maar zeer weinig van. Mijn excuses daarvoor.
 
Het gaat erom dat je misschien scripts gebruikt, die niet goed werken in verschillende browsers. Als een script wel goed werkt in verschillende browsers, dan noem je dat crossbrowser compatible.

Als je nog niet zoveel weet van html en scripting is het aan te raden om je website niet te ingewikkeld te maken (met imagemaps/roll over menu's etc). Dan zul je minder problemen tegenkomen in verschillende browsers.
 
Het gaat erom dat je misschien scripts gebruikt, die niet goed werken in verschillende browsers. Als een script wel goed werkt in verschillende browsers, dan noem je dat crossbrowser compatible.

Als je nog niet zoveel weet van html en scripting is het aan te raden om je website niet te ingewikkeld te maken (met imagemaps/roll over menu's etc). Dan zul je minder problemen tegenkomen in verschillende browsers.

Inderdaad, maar m'n probleem is dat ik de website opmaak met de pagina waarin je dus alle kadertjes en zo kunt plaatsen.
Van de html-script ken ik eigenlijk niks.
Heb je tips van zaken die je zou veranderen/aanpassen?
De roll-over menu's bvb (ik vermoed dat je hiermee de foto's bedoeld, met een klein voorbeeld bovenaan en daaronder de foto in het groot??), hoe zou jij dit doen?
 
Tja dat is lastig te zeggen. Ik werk niet met Frontpage :(
Kun je niet een template kiezen (Frontpage werkt toch met templates?) en daarin je eigen teksten en foto's invoegen? Dan zou het goed moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan