DVD+r speelt niet af in dvd-speler wel op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrJelinek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
3
Beste mensen,

Ik heb de laatste tijd een paar films gedownload en gebrand. Op een dvd+r van 4.7 gb merk platinum. Ik heb echter een terugkerend probleem.

Het image bestand speelt in goede kwaliteit af op mijn pc en nero geeft aan dat het brandproces succesvol is verlopen. Het bewuste dvdtje met image bestand kan ik vervolgens afspelen op mijn computer (goede kwaliteit film, niks aan de hand). Hetzelfde geld voor video_ts bestanden.

Echter wanneer ik hetzelfde (gebrande) dvdtje wil afspelen op mijn dvd speler (nog geen half jaar oud) dan treden er na een paar minuten haperingen op en loopt de film vast en de bediening met de afstanbieding is dan ook heel traag. (alsof het dvdtje aan t nadenken en zoeken is..). Op mijn andere dvd-speler van 2 jaar oud precies dezelfde problemen.
Vervolgens probeer ik t nogeens op de pc maar dan geen problemen.

Ik leg het misschien wat omslachtig uit maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Avast heel erg bedankt voor de antwoorden!!:thumb:
 
controleer de handleiding van je DVD-Spelers,
DVD spelers zijn instaat DVD + of DVD - te lezen... Zommige DVD-Spelers kunnen beide afspelen....

waarschijnlijk heb jij een DVD Speler die DVD - Afspeelt
 
controleer de handleiding van je DVD-Spelers,
DVD spelers zijn instaat DVD + of DVD - te lezen... Zommige DVD-Spelers kunnen beide afspelen....

waarschijnlijk heb jij een DVD Speler die DVD - Afspeelt

als dat zo zou zijn zou die bewuste dvd zo wie zo al niet afspelen,
door dat deze dus niet woord herkend als dvd schijf.
het kan zijjn dat de speller een vuile lens heb of je heb toch geen goede schijven gebruikt.
denk aan defecte disks, foutjes bij het maken,
probeer eens een ander merk,
ik zelf heb er nooit last van brand op 2.4 speed.
probeer eens om lanzaam te branden dus niet turbo stand.
 
Het kan idd niet zo zijn dat mijn dvd spelers geen dvd+r afspeelt. Ik heb nl. precies dezelfde dvd+r's (zelfde merk en type) met daarop gebrande films van een vriend gekregen.
Die doen het allemaal. Die heb ik nog getest precies nadat die gebrande dvdtjes van mij waren vastgelopen.

Ik gebruik idd wel de maixmale snelheid. Ik zal dat even aanpassen en nog een dvdtje maken.
Maargoed als dat ook niet de oplossing is.. wat kan t dan nog zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst eens opvolgen wat virtuosa allemaal zei, probeer desnoods een ander brand programma, probeer jou dvd eens bij een ander in de speler te stoppen... dan weet je of het aan je dvd of je speler ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan