Zelf hdd recorder bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdrop28

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
30
Hallo,

ik ben van plan om een eigen hdd recorder te bouwen. Ik weet echter niet precies welke video hardware ik daar voor nodig heb. En ook niet welke software ik daar het beste voor kan gebruiken (geen MCE in ieder geval).

Wat ik er dus mee wil doen is dingen opnemen als ik niet thuis ben, of als er op een ander kanaal iets op is wat ik wil zien.

Wie kan me hiervoor tips geven ?

alvast bedankt,
Ralph
 
Je bedoelt een Media center PC
(HTPC)
 
Oke daar heb ik geen Verstand van meschien iemand anders......
 
Lijkt me het meest simpel. Ik heb zelf een Hauppage kaartje en ik kan vooraf instellen wat ik wil opnemen en hoppa.

en die kun je gewoon aansluiten op je tv ? en die beelden dus ook bekijken op je tv ?
 
Nee, die TV kaart ontvangt het TV signaal. Dan worden de files opgeslagen op mijn PC. Als ik deze zou koppelen aan de TV (wat ik niet kan vanwege het ontbreken dan dergelijke aansluitingen) dan zou je het beeld ook op TV Kunnen kijken.
 
Nee, die TV kaart ontvangt het TV signaal. Dan worden de files opgeslagen op mijn PC. Als ik deze zou koppelen aan de TV (wat ik niet kan vanwege het ontbreken dan dergelijke aansluitingen) dan zou je het beeld ook op TV Kunnen kijken.


Ok .. en dat wil dus net weten, wat ik nodig heb om hem wel op je tv aan te sluiten.
 
Mogelijkheid 1: Je neemt een videokaart met hdmi en je sluit die aan op je tv met hdmi

Mogelijkheid 2: Interesseert HD je geen **** dan is hdmi niet meteen nodig (je zou ook al een dual core en dergelijke moeten hebben dan), dan heb je 2 opties:
1. Is het alleen om films te kijken? vga 2 scartkabel
2. Wil je hem ook blijven gebruiken voor email ed. zal vga 2 scart niet volstaan en moet ej zien dat je een vga aansluiting hebt op je tv...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan