PC niet bereikbaar in werkgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

train5

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
55
Oude Situatie:
Werkgroep met 2 PC’s. Map gedeeld op PC1. Toegang vanaf PC2 mogelijk.
PC1: Windows XP Pro SP1 (SP2 kan niet geinstalleerd worden, geeft conflicten)
PC2: Windows XP Pro SP2
Deze situatie werkte goed.

Nieuwe situatie:
Doordat de windows op PC1 gecrasht was is er een aanpassing gekomen
Werkgroep met 2 PC’s. Map gedeeld op PC1. Toegang vanaf PC2 mogelijk.
PC1: Windows XP Pro SP1 (SP2 kan niet geinstalleerd worden, geeft conflicten)
Op deze PC is op een tweede partitie een nieuwe windows geinstalleerd.
PC2: Windows XP Pro SP2
Probleem:
Ik kan vanaf PC1 een ping doen naar PC2, maar omgekeerd krijg ik geen antwoord.
Ik heb op beide PC’s een werkgroep ingesteld met dezelfde naam, maar als ik zoeken naar computers in netwerk uitvoer op PC2, dan vind ik PC1 niet.
Als ik op PC2 in de verkenner \\computernaamPC1 ingeef, dan krijg ik een bericht terug dat de PC niet toegankelijk is. Er is nochtans een map gedeeld en de rechten zijn ingesteld dat netwerkgebruikers kunnen wijzigen.
Op PC1 heb ik geen firewall, virusscanner heb ik al verwijderd, maar dit brengt geen soelaas. Op PC2 staat AVG antivirus en Windows Firewall. Op PC2 is niks gewijzig t.o.v de oude situatie, toen het probleem nog niet optrad.
Op beide PC is Client voor Microsoft-netwerk geinstalleerd. alsook Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken.

Heeft iemand dit probleem al voorgehad en eventueel een oplossing gevonden?
 
Toen je die pc weer installeerde (en je spreekt over een 2de partitie, dus ik vermoed dat je daar nu een dualboot op hebt?) heb je de netwerkinstellingen dan tijdens de installatie ingegeven of achteraf?
 
Wel, bij het achteraf ingeven kunnen er 101 dingen misgaan en 'interpreteert' je pc de netwerkinstellingen verkeerd. Als hij ze meteen goedzet tijdens het installeren heb je veel minder kans dat het misgaat. Als je het ziet zitten zou ik kiezen voor de 'snelle' oplossing en hem even opnieuw installeren die pc, om te zien of hij zo wel weer werkt... Dat is makkelijker dan de 101 mogelijkheden van de instellingen te gaan uitproberen om te zien welke de pc wel aanvaart.
 
Herinstalleren is niet echt een optie. Er staan programma's op die je maar 3 maal mag activeren. Als ik alles opnieuw installeer, dan moet ik die opnieuw aankopen.
 
over welke programma's gaat het? Als het oemversies zijn veronderstel ik dat het net zo is als bij windows, de programma's zien dat ze op dezelfde pc worden geïnstalleerd en er is niets aan de hand...
 
Het is specifieke beroepssoftware. Na installatie moet het terug geactiveerd worden. Is slechts 3 x mogelijk. Ze zijn hier erg streng op.
Ik zal verder zoeken naar een ander oplossing.
 
Even contact op nemen met de producent van die software en eens vragen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan