Ipod Nano 8GB roze G3 Hulp @ video's graag

Status
Niet open voor verdere reacties.

xSandra

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Berichten
76
Hey!
ik ben vandaag naar de Mediamarkt geweest om een iPod te kopen,
Ik heb er voor gekozen om een mooie roze te nemen, alleen er is een probleem,
Video's doen het perfect, mooi beeld, alleen, geen geluid! wel gewoon bij muziek, maar niet bij me iPod!
Zouden jullie me kunnen helpen?
:thumb:
 
Waarschijnlijk ondersteund de iPod de gebruikte audiocodec niet, dat is de manier hoe het geluid is opgeslagen. Bijvoorbeeld MP3, WMA, WAV enz. Hier kan je hem omzetten naar een ander formaat: http://www.mediaconverter.org/
 
Op welke extentie eindigt het bestand?, dan kan ik zeggen of een goede is of niet. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, omdat er meerdere codecs zijn waaruit je kan kiezen. Als je op die website converteert naar .mov zit je zeker goed!
 
Ah bedankt, nou kijk, ik had het zo gedaan, video afspelen op iTunes, en dan geschikt maken voor iPod, en dat deed ik, maar deed de muziek het dus niet.:p
Maar iig, bedankt. :thumb:
 
Dan kan ik je helaas niet verder helpen. Misschien dat er straks nog iemand anders opduikt die wel de oplossing weet, maar ik in ieder geval niet.;)
 
De filmpjes van video.google.nl kun je met een link in iTunes openen en zo op je iPod zetten. Die zullen denk ik sowieso geluid hebben.
 
Haha, maar de vraag is nu eigenlijk wel een soort van opgelost, ik maak daar me filmpjes mee voor me iPod, en ze doen het.
Bedankt :thumb:
 
Er is alleen iets rots, je ken er maar 10 op een dag, is er anders een programma waarmee je dit ook kan doen?
 
Je hebt add-ons voor FireFox om filmpjes te downloaden van YouTube (en andere sites), maar dan krijg je de filmpjes in .flv formaat (niet geschikt voor iPod).

Een andere manier is via vixy.net. Hier plak je de YouTube URL en selecteer je het bestandstype dat je wilt hebben (mp4 voor iPod in dit geval). Nadeel is wel dat ik net bijv. een error kreeg dat de server te druk was maar nu doet hij het. Nog een nadeel is is dat het vrij lang duurt.

Er is ook nog een andere site om hem geschikt te maken voor een iPod die is denk ik iets sneller. Daarmee moet je .flv bestanden op je computer converteren naar mp4: Media-convert.com. Uitstekend getest door mij :)

Stappenplan van YouTube tot iPod:

1. Download FireFox met de add-on.
2. Ga naar je YouTube filmpje op de website van YouTube.
3. Klik rechtsonderin op het icoontje van de add-on en sla het bestand op op een plaats die je gemakkelijk terugvindt.
4. Ga naar Media-convert.com
5. Selecteer het bestand op de computer, selecteer bij output iPod MP4 en druk op OK.
6. Laat media-convert zijn gang gaan.
7. Als hij klaar is kun je het nieuwe mp4 bestand downloaden naar je computer.
8. Open het mp4 bestand in iTunes. Geef het evt. nog een naam e.d.
9. Sluit je iPod aan. Het filmpje wordt automatisch op je iPod gezet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan