logo psd meets ppt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Berichten
201
Geachte,

ik heb Adobe photoshop 7.0 en ik zou graag een logo bewerken dat ik dan later kan gebruiken in een powerpoint voorstelling. Om mijn powerpoint wat aantrekkelijk te maken, zou ik graag de witte achtergrond van het logo wegwerken zodat ik, in powerpoint, het logo kan tevoorschijn laten komen zonder een afgrijselijk, casual witte achtergrond maar dat de achtergrond van de dia, door het logo komt... Hopelijk versta je een beetje wat ik zeg :p

alvast bedankt :thumb:
 
ik versta je heel goed.
je hebt alles in huis om het logo te bewerken...dus ga de help lezen hoe je de achtergrond kunt wijzigen.
 
ja ik weet hoe ik in photoshop de achtergrond transparant kan maken maar,, als ik deze dan opsla als jpg, dan wordt de achtergrond automatisch wit en ik blijf enkel de transparante achtergrond behouden als ik mijn afbeelding opsla als psd bestand, wat powerpoint dan weer niet kan lezen... hulp?!? :D
 
kijk de vraag wordt ineens anders.
en als je het logo na bewerking met een andere naam opslaat en dan meteen in jpg?
 
Nope,, als je in photoshop de logo's opslaat als jpg, dan krijgt het logo ALTIJD automatisch een witte achtergrond en wanneer ik deze dan invoeg bij powerpoint,, zie je natuurlijk de witte achtergrond maar ik wil dan een transparante achtergrond, dat je enkel het logo ziet... snap je?
 
Nope,, als je in photoshop de logo's opslaat als jpg, dan krijgt het logo ALTIJD automatisch een witte achtergrond en wanneer ik deze dan invoeg bij powerpoint,, zie je natuurlijk de witte achtergrond maar ik wil dan een transparante achtergrond, dat je enkel het logo ziet... snap je?

zoals wat jij hebt van Paypal ofzo,, tussen de tekst en het blauwe kadertje errond, krijg je dezelfde kleur als het forum (grijs) dat effect wil ik ook creëeren
 
die achtergrond is in het plaatje meteen gemaakt.
dus als je de kleur van de dia weet dan kun je dat meteen toevoegen.
 
okej super, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :) echt super bedankt,, bij deze is de vraagt OPGELOST ^^
 
okej super, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :) echt super bedankt,, bij deze is de vraagt OPGELOST ^^

hey, ik weet niet of je het nu nog nodig hebt maar voor het vervolg is het misschien handig dat is alsj in PNG-bestand opslaat datj dan wel een transparante achtergrond maakt maar weet ik niet of dat power point dat accepteert .. (want met die die progs van windows is er wel altijd iets mis..:confused: )
 
Het is eventueel ook nog mogelijk om de afbeelding op te slaan 'voor het web' als gif.
Met deze optie is de achtergrond ook transparant te houden, mits deze natuurlijk transparant is!
 
Het is eventueel ook nog mogelijk om de afbeelding op te slaan 'voor het web' als gif.
Met deze optie is de achtergrond ook transparant te houden, mits deze natuurlijk transparant is!

Hier krijg je vaak kartellige randen van. Ook hier is een leuke oplossing voor mits je een algmene achtergrond kleur hebt in je dia's. Al je dia's zijn bijvoorbeeld in blauw tinten.

Maak een afbeelding, verwijder de achtegrond zodat hij transparant word. Ga dan naar file-> save for web. Dan krijg je een wat ingewikkelder schermpje te zien dan de normale save as. Rechts zul je "matte" vinden. Zet die op een blauwtint. Zo worden de randjes minder kartelig. Puur omdat je de afbeelding in feite laat overlopen in de achtergrond. Dus de kartels zijn er nog wel, alleen je ziet ze niet. Maak je de achtergrond kleur rood-achtig, zul je een vieze blauwe rand om je afbeelding zien.

Als je erg verschillende kleuren dia's hebt, maak je gewoon een aantal gifs, precies hetzelfe, maar dan met een andere matte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan