Kwaliteit beeld slecht na branden MPEG filmpjes op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke11

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Berichten
5
Ik heb een aantal MPEG filmpjes die prima worden afgespeeld in Windows Media Player.
Wanneer ik de filmpjes echter op DVD brandt (nadat ik ze aan elkaar geplakt heb in Movie Maker) is de kwaliteit enorm slecht: Bewegingen worden in blokjes zichtbaar.
Wie weet hoe dit kan en wat ik hieraan zou kunnen doen??
 
als je de dvd op je comp afspeeld is het dan ook? want het kan natuurlijk dat je slechte dvd's hebt ofzo, iets meer info zou handig zijn
 
Wat mogelijk nog belangrijker is...in welk formaat sla je ze op als je ze in Moviemaker bewerkt hebt...Kies je daar voor Video van hoge kwaliteit of iets anders (iets anders houdt automatisch comprimeren in, wat weer leidt tot een mindere kwaliteit film)
 
als je de dvd op je comp afspeeld is het dan ook? want het kan natuurlijk dat je slechte dvd's hebt ofzo, iets meer info zou handig zijn

Wanneer ik 'm op de computer afspeel is de kwaliteit beter maar nog niet optimaal. Wel wanneer ik een stilstaand opject film maar bij beweging zie je geen scherpe lijnen meer maar wordt dat wat beweegt (bijv. een arm) zichtbaar als allemaal kleine vierkantjes/blokjes.

ik gebruik de volgende DVD's: Imation Light Scribe 120 min. 4.7 GB 16x5
ik gebruik de volgende brander: LG Super Multi
 
Wat mogelijk nog belangrijker is...in welk formaat sla je ze op als je ze in Moviemaker bewerkt hebt...Kies je daar voor Video van hoge kwaliteit of iets anders (iets anders houdt automatisch comprimeren in, wat weer leidt tot een mindere kwaliteit film)

Ik kies "hoogste kwaliteit"
 
Even voor de zekerheid, kies bij oplsaan voor ->locatie->deze computer->kies een map->klik in het daarop volgende scherm op 'meer opties weergeven'->kies bij 'overige instellingen' voor 'DV/AVI/Pal´
 
Even voor de zekerheid, kies bij oplsaan voor ->locatie->deze computer->kies een map->klik in het daarop volgende scherm op 'meer opties weergeven'->kies bij 'overige instellingen' voor 'DV/AVI/Pal´

Nee dat doe ik zeker niet. Die laatste stap: (DV/AVI/Pal') komt mij niet bekend voor.

Wilde gaan kijken hoe ik het opsla maar nou heeft het programma Movie Maker telkens een foutmelding en de mededeling dat ie het programma moet afsluiten (?!!??)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan